DERS ADI

: Mikro İşlemciler ve Eğitim Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6010 Mikro İşlemciler ve Eğitim Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bu derste, öğrencilere akıllı mantık devrelerinin çalışma prensiplerinin kavratılması, ışık sensörüne, sıcaklık sensörüne, nem sensörüne, ses sensörüne duyarlı bazı sensörlü PNP-NPN elektronik kapı devrelerinin çalışma prensiplerinin kavratılması, mikroişlemci devrelerin çalışma prensiplerinin kavratılması, mikroişlemci ve yarı iletken kapı devrelerinin üretim esaslarının anlatılması, Sıcaklık, Nem, Işık, pH sensörler ile ilişkili çalışan mikroişlemci arayüzlerin kavratılması, mikroişlemci arayüzlerin bilgisayar ve tabletlerle uyumu sağlanarak sıcaklık, nem, Işık, pH ölçümlerinin yapılması ve bazı motor ve ışık devrelerinin bilgisayar ve arayüzlerle kontrollerinin sağlanmasının kavratılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim teknolojileri açısından mikroişlemcilerin önemini kavrar.
2   Sensörlerin çalışma prensiplerini açıklar.
3   Mikroişlemci arayüzlerini tanır.
4   Mikroişlemci arayüzleri ile Sıcaklık, Nem, Işık, pH ölçüm devreleri kurar.
5   Mikroişlemcilerle tasarlanan ölçüm cihazlarının kullanır.
6   Mobil cihazlar aracılığıyla mikroişlemcileri kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş
2 Yarı iletkenlerin tanıtımı ve çalışma prensiplerinin açıklanması
3 Eğitim teknolojileri açısından mikroişlemciler
4 PNP, NPN, Entegre kontrol devreleri
5 Sensörler: Isı, Işık, Ses, pH, Renk duyarlı bazı sensörler
6 Arduino mikroişlemci arayüzünün tanıtımı, kullanımının ve bilgisayar yazılımının gösterilmesi
7 Ara sınav
8 Eğitsel mikroişlemci uygulamaları
9 Eğitsel mikroişlemci uygulamaları
10 Eğitsel mikroişlemci uygulamaları
11 Eğitsel mikroişlemci uygulamaları
12 Eğitsel mikroişlemci uygulamaları
13 Mobil cihazlarda eğitsel mikroişlemci uygulamaları
14 Mobil cihazlarda eğitsel mikroişlemci uygulamaları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

D Ausilio, A. (2012). Arduino: A low-cost multipurpose lab equipment. Behavior research methods, 44(2), 305-313.

Barrett, S. (2015). Arduino Microcontroller Processing for Everyone!: Third Edition.Morgan and Claypool Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.133555455
ÖK.245444555
ÖK.354445533
ÖK.434334444
ÖK.555444355
ÖK.644555455