Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Eğitim Teknolojileri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Eğitim Teknolojileri Doktora |
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrencilere akıllı mantık devrelerinin çalışma prensiplerinin kavratılması, ışık sensörüne, sıcaklık sensörüne, nem sensörüne, ses sensörüne duyarlı bazı sensörlü PNP-NPN elektronik kapı devrelerinin çalışma prensiplerinin kavratılması, mikroişlemci devrelerin çalışma prensiplerinin kavratılması, mikroişlemci ve yarı iletken kapı devrelerinin üretim esaslarının anlatılması, Sıcaklık, Nem, Işık, pH sensörler ile ilişkili çalışan mikroişlemci arayüzlerin kavratılması, mikroişlemci arayüzlerin bilgisayar ve tabletlerle uyumu sağlanarak sıcaklık, nem, Işık, pH ölçümlerinin yapılması ve bazı motor ve ışık devrelerinin bilgisayar ve arayüzlerle kontrollerinin sağlanmasının kavratılması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
D Ausilio, A. (2012). Arduino: A low-cost multipurpose lab equipment. Behavior research methods, 44(2), 305-313. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Araştırma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|