DERS ADI

: Eğitim Amaçlı Grafik Tasarım ve Canlandırma Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6023 Eğitim Amaçlı Grafik Tasarım ve Canlandırma Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Grafik tasarım ve canlandırma ile eğitim teknolojileri ilişkisini özümseyebilmesi, grafik tasarım ve canlandırma ilke ve tasarım süreçlerini sentezleyebilmesi, grafik tasarım ve canlandırmaya ilişkin kuramsal çerçeve oluşturabilmesi, grafik tasarım ve canlandırma örneklerini analiz edip değerlendirebilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Grafik tasarım ve canlandırmanın genel özelliklerini anlayabilir.
2   Grafik tasarım ve canlandırma süreçlerinin tasarımını açıklayabilir.
3   Grafik tasarım ve canlandırmayı kuramsal çerçevede analiz edebilir.
4   Grafik tasarım ve canlandırma ilkelerini değerlendirebilir.
5   Grafik tasarım ve canlandırma ortamlarının eğitime uygunluğunu değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grafik tasarım ve canlandırmaya ilişkin temel kavramlar
2 Eğitim araştırmalarında grafik tasarım ve canlandırmanın önemi
3 Güncel grafik tasarım ve canlandırma teknolojileri
4 Grafik tasarım ilkeleri
5 Grafik tasarım ilkeleri
6 Grafik tasarım süreçleri
7 Ara sınav
8 Grafik tasarım süreçleri
9 Canlandırma tasarımı ilkeleri
10 Canlandırma tasarımı ilkeleri
11 Canlandırma tasarımı süreçleri
12 Canlandırma tasarımı süreçleri
13 Eğitsel grafik tasarım örneklerinin incelenmesi
14 Eğitsel canlandırma örneklerinin incelenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mullet, K., & Sano, D. (1994). Designing visual interfaces: Communication oriented techniques.
Galitz, W. O. (2007). The essential guide to user interface design: an introduction to GUI design principles and techniques. John Wiley & Sons.

Thomas, F., Johnston, O., & Frank. Thomas. (1995). The illusion of life: Disney animation (pp. 306-312). New York: Hyperion.

Williams, R. (2014). The Non-designer's Design Book: Design and Topographic Principles for the Visual Novice. Pearson Education.

Drucker, J., & McVarish, E. (2013). Graphic design history: a critical guide. Pearson.

White, A. W. (2011). The elements of graphic design: space, unity, page architecture, and type. Skyhorse Publishing Inc..

Samara, T. (2005). Making and breaking the grid: A graphic design layout workshop. Rockport Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru yanıt, örnek olay incelemesi, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ercan.akpinar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.134544544
ÖK.253444555
ÖK.354455455
ÖK.454545444
ÖK.555455544