DERS ADI

: Eğitim Teknolojisinde Web 2.0/3.0 Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6015 Eğitim Teknolojisinde Web 2.0/3.0 Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Web 2.0 hakkında temel bilgileri tanımlayabilir,
2   E-öğrenme ve Web 2.0 kavramları arasındaki ilişkiyi açıklayabilir
3   Bu araçların genel olarak neler olduğunu bilir ve eğitim ortamında uygun araçları seçip kullanabilir
4   Bu araçları kullanımını engelleyen faktörleri tanımlayabilir
5   Bu araçları kullanarak bir uygulama geliştirebilir ve bu uygulamayla ilgili araştırma yapıp sonuçlarını değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Web 2.0 nedir
3 Web 1.0, web 2.0, web 3.0 ve ötesi
4 E-Öğrenme ve Web 2.0
5 Web 2.0 araçlarının eğitimde kullanımı
6 Web 2.0 ile öğrenme ve Öğretme
7 Proje ve ödevler
8 Bloglar
9 Mikro bloglar ve twitter
10 Yayınlar
11 Google araçları
12 Sosyal Ağlar
13 Görsel öğrenme araçları
14 Mobil uygulamalar
15 Proje Değerlendirme
16 Proje Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste belirlenen temel öğretim yaklaşımı bilginin ortak inşası olacaktır. Sınıf ortamında bilgisayar destekli öğretim uygulamalarını geliştirmek ve bunları belirlenen uygun eğitim/ öğretim modelleriyle birlikte sunmak bugünün Türkiye sinde öğretmenlerden (sizlerden) beklenen bir yaklaşım olduğundan, bu dersin öğretim modeli öğrencilerin ve öğretmenin belirlenen konuda işbirliği ve koordinasyonuna dayanır. Bu yaklaşım modelinde birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning ) ve aktivite tabanlı öğrenme (activity based larning) bulunmaktadır. Bu bağlamda, öğretmen rehberlik görevini üstlenir ve aktif bir öğrenme ortamı oluşturarak öğrenme süresince öğrencilerin ihtiyaç duyduğu/duyabileceği desteği verir. Sunulan bilgiler ve hazırlanan haftalık aktiviteler öğrencilerin bilgileri direkt almak yerine kendi zihninde anlamlaştırıp hem bugün hem ileriye dönük kullanabileceği bilgiler olacaktır. Sizden beklenen bu alanda yeteneklerinizi geliştirip, yapacağınız ve edineceğiniz her bilginin kişisel ve öğretim hayatınızdaki performansınıza olumlu yansıyacağına inanmanızdır. Her biriniz ders süresince gösterdiğiniz olumlu ve anlamlı çıktılarla puan alacak ve öğrenci merkezli bir değerlendirmeye tabi tutulacaksınız

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Kürşat Arslan
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü,
Sosyal Bilgiler Binası, Kat-2, no: 207
kursat.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Proje Hazırlama 1 60 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 187

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.113431533
ÖK.211541433
ÖK.324345544
ÖK.424345544
ÖK.555555555