Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Eğitim Teknolojileri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Eğitim Teknolojileri Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, eğitim teknolojileri alanındaki ve ilişkili olduğu diğer disiplinlerdeki yayımları güncel olarak takip etmeyi sağlamaktır. Bununla birlikte ,bu dersi alan öğrenciler güncel eğitim teknolojileri ile ilgili bilimsel çalışmalara ulaşabilme, alana ve alının ilişkili olduğu disiplinlere yönelik olarak yazılmış makaleleri analiz edebilme, sorgulama, amaç, önem açısından değerlendirme, yöntemsel sorunları belirleme ve çözüm üretme, araştırma, derleme ve betimsel makaleleri fark edebilme, ileri düzey proje sonuç raporlarını analiz etme, belirlenmiş bir konuda makale yazabilme bilgi ve becerisi kazanırlar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Oliver, M. (2014). Fostering Relevant Research on Educational Communications and Technology (Chapter 74). Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Klein, J. D. & Rushby, N. (2007). Professional organizations and publications in instructional design and technology. Chapter 26 in Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.). Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc.D.M. (2012). Digital schools: How technology can transform education. DC: Brookings Ins. Press. Kitap: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer. Vandewaetere, M. & Clarebout, G. (2014). Advanced Technologies for Personalized Learning, Instruction, and Performance (Chapter 34). Graf, S. & Kinshuk. (2014). Adaptive Technologies (Chapter 62). Dawley, L. & Dede, C. (2014). Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations (Chapter 58). Dunleavy, M. & Dede, C. (2014). Augmented Reality Teaching and Learning (Chapter 59). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Seminerler, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr. Ercan AKPINAR |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|