DERS ADI

: SPORDA SOSYAL PAZARLAMA (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSY 3005 SPORDA SOSYAL PAZARLAMA (SEÇMELİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET BAYANSALDUZ

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

Genel olarak pazarlama bilgi sistemi, tüketici davranışı, pazar bölümleme ve pazarlama araştırması ile ilgili kavramları tanımlamaktır. Bu derste öğrenciler spor pazarlaması ile bağlantılı kavram ve uygulamaları açıklayabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Spor pazarlaması kavramını tanımlar
2   Spor pazarlamasındaki gelişmeleri tanımlar
3   Spor pazarı kavramını tanımlar
4   Sporda tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini tanımlar.
5   Spor pazarlaması ile ilgili makro ve mikro çevresel faktörleri tanımlar ve yorumlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Spor pazarlaması dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar
2 Spor Endüstrisi ve Spor Pazarlaması
3 Spor Pazarlaması Yönetimi
4 Spor Pazarlamasında Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
5 Tüketici Davranışı
6 Pazar Bölümleme ve Konumlandırma
7 Spor Pazarlama Karması ve Pazarlama Karması Özellikleri
8 Spor Ürünü
9 Fiyatlandırma Kararları
10 Dağıtım
11 Tutundurma: Reklam, Halkla İlişkiler.
12 Tutundurma: Kişisel Satış, Satış Tutundurma
13 Tutundurma: Reklam, Halkla İlişkiler.
14 Tutundurma: Kişisel Satış, Satış Tutundurma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Argan M, Katırcı H. Spor Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın, 2002.
*Brooks CM. Sports Marketing Competitive Strategies for Sports. New Jersey: Prentice-Hall Inc, 1994
* Cemalcılar İ. Pazarlamanın Tanımı: Pazarlama Dünyası, 1(5): 13, 1987.
*Kotler P, Armstrong G. Principles of Marketing, USA: Prentice Hall, 1989.
* Pitts BG, Stotlar DK. Sport Management Library - Fundementals of Sport Marketing, Second Edition, USA: Fitness Information Technology Inc., 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 10 01
Mail: sporbilimleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir. Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.133222455
ÖK.233222455
ÖK.333222455
ÖK.433222455
ÖK.533222455