Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Spor Yöneticiliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MEHMET BAYANSALDUZ |
Dersi Alan Birimler |
Spor Yöneticiliği |
Dersin Amacı |
Spor tesislerinin planlanması,yönetilmesi ve işletilmesi bilgilerinin öğretilmesi. Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belletilmesi, bu dersin amaç ve hedefleridir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ankara Üniversitesi Spormetre Dergisi, Ankara. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, araştırma, tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ders içi katılım, sınavlar, ödevler. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|