DERS ADI

: SPOR TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SYB 1005 SPOR TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HULUSİ MEHMET TUNÇKOL

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

İnsanoğlunun var olduğu günlerden günümüze kadar geçen zamanda oyun, beden eğitimi ve spor olgularının nasıl ortaya çıktığı, yayıldığını ve değişik toplumlarda bunların gelişimine etki eden faktörlerin neler olduğunun öğretilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsanoğlunun var olduğu günlerdeki yaşayış şekilleri ve yerleşik hayata geçiş sürecini öğrenme
2   İlk uygarlıklarda ve ilk medeniyetlerde oynanan oyunların kavranması
3   Oyunların spora nasıl dönüştüğü
4   Antik Yunan ve Roma döneminde spor anlayışı ve spor tesislerinin incelenmesi
5   Orta Çağ ve Yeniçağda spor anlayışının nasıl olduğunun kavranması
6   Antik Olimpiyat Oyunlarının tarihi süreci ve modern Olimpiyat Oyunlarının doğuşu, amaçları ve günümüzdeki durumunun anlaşılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 İlk uygarlıklarda oyun, beden eğitimi ve spor
3 Beden Eğitimi ve Sporda ilk örgütlenmeler
4 Antik Olimpiyat Oyunları
5 Modern Olimpiyat Oyunları
6 Modern Olimpiyatlar ve Türkiye
7 Olimpiyat sembolleri
8 Vize Sınavı
9 Olimpiyatlarda yaşanan olumsuzluklar
10 Tarihsel süreçte önemli branşlar (Avcılık)
11 Tarihsel süreçte önemli branşlar (Atlı sporlar)
12 Tarihsel süreçte önemli branşlar (Okçuluk)
13 Tarihsel süreçte önemli branşlar (Güreş)
14 Tarihsel süreçte önemli branşlar (Kayak)
15 Türk tarihinde diğer sporlar ve oyunlar
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

Alpman, C. (1972) Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul.
Swaddling, J, (2000) Antik Olimpiyat Oyunları, İstanbul

Yardımcı kaynaklar:
Akurgal, E. (1998)Anadolu Uygarlıkları, İstanbul.
Saltık, S. (1995) Antik Stadyumlar, İstanbul.
Kahraman,A. (1995) Osmanlı Devletinde Spor,Ankara.
Alexiou,S. (1991). Minos Uygarlığı, İstanbul.
Keten,M. (1993)Türkiye de Spor,Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
sporbilimleri@deu.edu.tr
con_tel+ 90 (232) 743 51 10
con_fax+ 90 (232) 743 56 45
https://sporbilimleri.deu.edu.tr

tolga.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.133333333333333331111
ÖK.233333333333333331111
ÖK.333333333333333331111
ÖK.433333333333333331111
ÖK.533333333333333331111
ÖK.633333333333333331111