Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sahne Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
AYTEN ÖĞÜTCÜ |
Dersi Alan Birimler |
Sahne Tasarımı |
Dersin Amacı |
Bu ders; kukla tiyatrosunun gelişimine yönelik kuramsal bilgi aktarmayı, farklı kukla türlerinin teknik olanaklarını göstermeyi, bir kuklanın üç boyutlu hale dönüştürülmesi sürecinde izlenmesi gereken temel prensiplerin (teknik, estetik, vb) algılanmasını sağlamayı ve belli başlı kukla türlerine yönelik uygulama yaptırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Puppetry a World History, Eileen BLUEMENTHAL , Harry N. Abrams Inc. Publishers, New York, 2005 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Dersler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders değerlendirme aşamasında, kuramsal derslerde ders katılımına ve öğrencinin ön hazırlık yaparak derse gelip gelmediğine bakılacaktır. Uygulama projelerinin yapıldığı dersler için; ön araştırma, tasarımlarda yaratıcılık, malzemenin iyi işlenip işlenmediği ve teknik buluşlar üzerinden puanlama yapılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Derse devam durumu |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1.Dersin % 70 `ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ, ADATEPE MAHALLESİ DOĞUŞ CADDESİ, NO:209, 35390, BUCA İZMİR |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Hergün 16:30 -17:30 saatleri arasında |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|