DERS ADI

: Doğaçlama ve Mimik I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 1003 Doğaçlama ve Mimik I ZORUNLU 2 4 0 6

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HAKKI BARIŞ ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere enstrüman olarak kendilerini fark etmeleri, rahatlama yöntemleri, algı ve ifade zenginliği, sahne mantığı ve yaratıcı etkileşimi, bireysel ve diğer oyuncu adayları ile oyunculuğun temel enstrümanlarının ve dinamiklerinin geliştirilmesi ve sahneye ilişkin temel oyunculuk bilgi ve beceri tekniklerinin uygulamalarla yetkinleştirilmesini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Kendini tanıyabilmesi ve enstrüman olarak kendini fark edebilmesi
2   Bedenini değişik durumlarda kullanma becerisini ve bunu geliştirme temel ilkelerini uygulayabilmesi,
3   Bireysel ve toplu oyunculuk uygulamaları ile sınırlarla yüzleşme ve rahatlama yöntem ve tekniklerini deneyebilmesi
4   Gözlem yeteneği ile kendini ve toplumu daha yakından tanıma ve bilgiler ışığında sahnede rolü değerlendirebilmesi,
5   Algı ve ifade yetkinliği ile sahne mantığı ve yaratıcı etkileşim becerilerini uygulayabilmesi,
6   Temel oyunculuk teknikleri öğrenerek sentezleyebilmesi
7   Sahnede çok boyutlu uygulayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı, Grup dinamizmini sağlamaya yönelik temrinler
2 Güven temrinleri
3 Kendini ve içinde bulunan çevreyi tanıma temrinleri
4 Sezgilerin uyarılması temrinleri
5 Yoğunlaşabilme, Konsantrasyon temrinleri
6 Ödev sunumu
7 Beş duyunun harekete geçirilmesi temrinleri
8 İç aksiyon temrinleri
9 Ödev sunumu
10 Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri
11 Ödev sunumu
12 Tek, ikili ve giderek toplu çalışmalar
13 ödev sunumu
14 toplu çalışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Boal, A. (2003). Oyuncular ve Oyuncu Olmayanlar için Oyunlar, (Çev.B.Ataman, Ö.Öztürk, K.Rızvanoğlu), İstanbul: B.Ü.Y.
Brook, P. (1988). A Theatrical Casebook, ( Compiled David Williams ), London: Methuen.
Brook, P. (1988). The Shifting Point, London: Methuen.
Ergün, S. (1993). Çağdaş Doğaçlama, İzmir: Dokuz Eylül Yay.
Spolin, V.(1986).Theater Games for the Classroom A Teacher s Handbook, U.S.A:Nortwestern University Pres.
Stanislavski, K. (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor, (Çev. Suat Taşer), İstanbul:Papirüs.
Stanislavski, K. (1999). Bir Rol Yaratmak, (Çev. Ç.Genç, F.Güllü,B.Tanyel), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Stanislavski, K. (1984). Oyuncunun El Kitabı, (Çev. Gürkal Aylan), İstanbul: Alaz Yayıncılık.
Morris, E. & Hotckis. J. (1998). Rol Yapmayın Lütfen (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.
Morris, E. (2002). Futursuz Oyunculuk (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri kendi enstrümanlarını daha yakından tanımalarını, farklı durumlarda sınamalarını ve temel oyunculuk teknikleri doğrultusunda seçilen doğaçlamalarla deneyim kazandırmaya ve ortaya çıkacak sorunlara çözüm üretmeye yönlendirir ve konular ile ilgili kazanımlarını uygulamalar olarak sunmalarını ister.
2. Sınıf Tartışmaları
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı ve birbirini izleme ile değerlendirme yapabilmeye ve değerlendirilmeye önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Teorik donanım sonrası uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler aldıkları bilgileri nasıl kullanacakları konusunda örnek uygulamalar ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu UYG * 0.90 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse aktif katılım, ders içi uygulamalar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Derse öğretim elemanı girdikten sonra ders öğrenci alınmayacaktır. Geç kalan arayı bekleyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Barış Erdenk
berdenk@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Pazartesi ve Perşembe-12.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 5 70
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 7 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1553555555335555
ÖK.255355555553355
ÖK.355555555555353555
ÖK.4555555555555353355
ÖK.53555555555555355
ÖK.65555555535355
ÖK.7555555555555355355