DERS ADI

: Dil Kuralları ve Konuşma Eğitimi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 2002 Dil Kuralları ve Konuşma Eğitimi II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

AYTEN ÖĞÜTCÜ

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Edinilmiş olan bilgiler ışığında tanınan konuşma organlarının, sesin etkili ve amaca göre kullanılmasını öğrenmek, doğru nefes kullanımını, dil bilgisi ve beden diliyle birleştirebilmek, sahne üzerinde kişisel gelişimi sağlamak, doğaçlama yeteneğinin geliştirilmesi ve sahneye ilişkin temel oyunculuk becerilerini destekleyecek yaratıcı beden dili yeteneklerinin ses teknikleriyle birleştirilmesini sağlamak, role hazırlanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcı, özgün ve estetik bir beden ve ses yeteneğine sahip olmak
2   Konuşma ve ses alanında edindiği temel bilgileri kullanarak doğru ve anlaşılır bir aktarımda bulunmak.
3   Edinmiş olduğu konuşma ve ses bilgisini kullanarak, metin / oyun analizi yapabilmek.
4   Ses bilgisi ve temiz konuşma becerisini oyunculuğun temel yöntemleriyle buluşturmak.
5   Oyunculuk alt yapısını oluşturacak ses, nefes, beden ve dil kültürüne sahip olmak.
6   Konuşma alanındaki bilgilerini kullanarak,alanında özel beceriler geliştirebilmesini sağlamak.
7   Alanında ve sanat yaşamında yazılı-sözlü iletişim kurabilmek, kendini ifade edebilmek. Beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 2001 - Dil Kuralları ve Konuşma Eğitimi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknik çalışmalar
2 Teknik çalışmalar
3 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
4 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
5 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
6 Alana ilişkin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
7 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
8 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
9 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
10 Alana ilişkin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
11 Seçilmiş olan oyun metinleri üzerinden dile ilişkin çalışmalar
12 Seçilmiş oyun metinleri üzerinden yaratıcı dil egzersizleri
13 Seçilmiş oyun metinleri üzerine hazırlanan ödevlerin değerlendirilmesi
14 Dönem içi öğrenilen teknik bilgilerin genel tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Finding Your Voice: A Complete Voice Training Manual for Actors, A Theatre Arts Books, NY, 2001
Voice and the Actor, Cıcely Berry, NY, 1973
The Actor Speaks: Voice and the Performer, Patsy Rodenburg, NY; 2002
Konuşma Eğitimi, Suat Taşer, Papirüs Yayınları, İstanbul, 2000
Konuşan İnsan, Can Gürzap, YKY Yayınları, İstanbul, 1999
Bir Aktör Hazırlanıyor, Konstantin Stanislavski, İleri Kitabevi, İzmir, 1993
Bir Karakter Yaratmak, konstantin Stanislavski, İleri K.tabevi, İzmir, 1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Dersler
Öğretim üyesi öğrencinin bedenine ve sesine ilişkin bilgisini kullanarak, konuşma konusunda temel alanları oluşturmasını sağlayacak çalışmalar yapar.
2- Uygulamalar
Derslerde aktarılan bilgiler ve uygulama çalışmalarıyla örneklendirilen konular, öğrenci tarafından izlenebilir olma özelliğini taşıyacak biçimlere dönüştürülerek ödev düzeyine getirilir. Bütün bu çalışmalar ayrıntılı bir biçimde rapora da aktarılır.
3- Sınıf tartışmaları
Öğrenci tarafından hazırlanan ödevler, sınıfta tartışmaya ve eleştiriye açılır. Bu aşamada yapılan çalışmanın dil açısından doğru olması ve yaratıcı yorumlama gücüne sahip olması kriter olarak kabul edilir. Öğrenci yaptığı çalışmanın izleyenler üzerindeki etkisini sınar. Bu daha sonra yapacağı çalışmalarda kaliteli üretimin yol göstericisi olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 DDV DerseDevam
4 BSN Başarı Notu ODV * 0.60 + DKL * 0.30 + DDV * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin dil açısından yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içindeki çalışmalarda konsantrasyonu bozmaması, diğer öğrencilerle uyum içinde çalışması, yaratıcı ve özgün olabilme konusunda yeni alanlar yaratması ve disiplin konusundaki tutarlılığı ile değerlendirme yapılacaktır.
Öğrenci katılımından elde edilecek puan
a- Ders katılım durumuna
b- Öğrencinin dersteki konsantrasyonu ve yaratıcılığına
c- Çalışmalardaki başarısına
d- Etkili, yaratıcı ve geliştirici bir ders ortamının yaratılması içim öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2- Öğrenci ders başladıktan sonra giremez
3- Ders sırasında yapılacak uygunsuz ve displinsiz davranışlar ders dışı kalma nedenidir.
4- Ödev gününde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.
5- Derse katılım için spor ayakkabı ve eşofman zorunludur.
6- Eleştirilere katılmak zorunludur.
7- Partnerli sunulacak ödevlerde çalışmayı aksatmak, bireysel başarısızlık olarak tanımlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 10 2 20
Ödev Hazırlama 8 6 48
Diğer Kısa Sınav 8 2 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.6
ÖK.75