DERS ADI

: Koreografi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOS 2007 Koreografi I SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SİBEL ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders; figür düzeyinde yaratılmış dansın koreotik olarak düzenlenişini öğretir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel yapabilirliklerinin artması, yeterli teknik ve kuramsal bilgiye sahip olması,
2   Bedenin fiziksel ve anatomik olarak doğru kullanılması doğrultusunda farkındalığının arttırılması,
3   Koreografinin ögelerini öğretir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 1006 - Hareket Bilgisi II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koreografi üzerine bilgilenme
2 Koreografi üzerine bilgilenme
3 Koreografi üzerine bilgilenme
4 Koreografi üzerine bilgilenme
5 Koreografinin temel ögeleri
6 Koreografinin temel ögeleri
7 Koreografinin temel ögeleri
8 Koreografinin temel ögeleri
9 Koreografinin temel ögeleri
10 Koreografinin temel ögeleri
11 Koreografinin temel ögeleri
12 Koreografinin temel ögeleri
13 Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
14 Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Sandra Cerny Minton, Koreografi, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999,
Muzaffer Evci, Türkiye de Modern Hareketin Koreografı:Duygu Aykal, Sanat Dünyamız, Sayı:88, YKY,İst.
Alexander Iliev, Klasik Pamdomim, Modern Pandomim ve Koreografi, , Yayınlanmamış Ders Notları, Natfa Fiziksel Tiyatro Bölümü, Sofya, Bulgaristan
Yardımcı kaynaklar:
Selçuk Göldere, Martha Graham ve Modern Dansta Alan. Zaman, Yapı, Form İlişkisi, Ankara Şahinbaş Matbaası.
Diğer ders materyalleri:
Koreografi örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersler
Öğretim üyesi, koreografinin öğelerini anlatır.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatılan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrencilere tekrar yoluyla öğretilerek pekiştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu UYG * 0.80 + DKL * 0.10 +DSD * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin fiziksel yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içinde yapılan çalışmalarda konsantrasyonunu bozmaması, çalışmaların sunumunda başarılı olması üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır.

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) ders katılım durumuna, (2) öğrencinin dersteki konsantrasyonuna, (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-Derse katılım için eşofman ve spor ayakkabı zorunludur.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, dersten çıkarılma nedenidir.
5-Ödev günlerinde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDENK
sibelerdenk@gmail.com
02324129246

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 1 12
Ödev Hazırlama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Diğer Kısa Sınav 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555