DERS ADI

: Dramaturgi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYA 2008 Dramaturgi II ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YASEMİN SEVİM SALMAN

Dersi Alan Birimler

Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Amacı


Dramatik tasarımda kullanılan Dramaturgi öğelerinin ilişkilendirilmesi ve Dramatik Tasarımın Oluşturulması




Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramatik estetiğin temellerinin kavraması
2   Dramatik Tasarımın Statik ve Dinamik Öğelerini tanıması
3   Tema, Mesaj, Önerme Durum kurgularını yapabilmesi
4   İlginç ve İnandırıcı olay dizisi tasarlamanın temel yapı elemanlarını kavraması
5   Serim, düğüm, Çözüm zincirlemelerinin kurgusu
6   Aksiyon tasarımı ve Olay dizisi bağlamını oluşturabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişilik ve Kişileştirme
2 Davranışın temelleri
3 Uyarı-Organizma-tepki
4 Duygular ve Heyecanlar
5 Savunma Makanizmaları
6 Dramatik tasarımda kişileştirme modelleri
7 Ara Sınav
8 Tip kişileştirmesinin temelleri
9 Kalıplı tip- Stereo Tip- Evrensel Tip- Yöresel tip
10 Karakter Kişileştirmesinin temelleri
11 İç aksiyon Dinamikleri Kavramı
12 Gestus kavramı ve Açık biçim oyunlarda kişileştirme
13 Yabancılaştırma kavramı
14 Kişileştirmedern giderek komedya tasarımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ANDAY Melih Cevdet GELİŞEN KOMEDYA, Çan Yay., İst., 1965
ARISTOTALES POETİKA, Çev.İsmail Tunalı, Remzi Kitabevi, İst., 1963
POETİKA, Çev.Nazile Kalaycı, Bilim ve Sanat Yay.,Ank.,2005
ARISTOTALES RETORİK, Çev.Mehmet H.Doğan, YKY, İst., 1995

BOZKURT Nejat SANAT VE ESTETİK KURAMLARI, Sarmal Yay., İst., 1995
CÖMERT Bedrettin SANAT-EDEBİYAT ÜZERİNE, Damar Yay., Ank., 1991
ÇALIŞLAR Aziz TİYATRO KAVRAMLARI SÖZLÜĞÜ, Mitos Boyut Yay., İst.
FISCHER Ernst SANATIN GEREKLİLİĞİ, Çev.Cevat Çapan, DE Yay., İst.


HÜNLER Hakkı ESTETİĞİN KISA TARİHİ, Paradigma Yay., İst., 1998
KAGAN Moissej GÜZELLİK BİLİMİOLARAK ESTETİK VE SANAT, Çev.A.Çalışlar,
Altın Kitaplar Yay., İst., 1982
NIETZSCHE Friederich TRAGEDYANIN DOĞUŞU, Çev.İsmet Z.Eyüboğlu,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kuramsal bilgilerin anlatılması, dinleme, not alma, Sınıf içi çalışmalar ve ödev tartışmalarıyla yürütülmekte, Kuramsal bilgiler Ara sına ve aracılığıyla yoklanmaktadır.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Biri yıl içinde Ara sınavı niteliğinde dar kapsamlı diğeri final sınavı niteliğinde geniş kapsamlı iki yazılı sınav yapılmaktadır. Sınavına girebilmek için kuramsal dersler için yönetmelikte öngörülen & 70 devam limitini doldurması gerekir. Sağlık nedeniyle ara sınava katılamayanlar ve mazeretleri Fakülte Yönetim kurulunca uygun görülenler için telafi ara sınavı yapılır.


Değerlendirme Kriteri

Dramaturgi kavramının bütün yönleriyle değerlendirilerek sindirilmesi; öğeleri arasındaki ilişkiyi dramatik tasarımın geçtiği toplumsal ve düşünsel koşulları içinde değerlendirebilen; bilgileri arasında neden sonuç bağlarını kurarak yorum yapabilen bir düşünce düzeyine erişme doğrultusundaki genel performansın ölçülmesi bu ders yazılılarının temel değerlendirme kriteridir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

işlenecek konu üzerine araştırma yaparak derse gelmek azami verimi sağlar. Öğrenci ders sonunda edindiği bilgiler üzerine sorular sorarak nedenleri ve sonuçları üzerine fikir yürüttüğünde beklenen amaçlar yerine gelmiş sayılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasemin.sevim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6