Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Dramatik Yazarlık - Dramaturji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. SEMİH ÇELENK |
Dersi Alan Birimler |
Drama Yazarlığı ve Dramaturji |
Dersin Amacı |
Yazarlık 2 dersinin amacı, oyun yazarlığının temel ilkelerini, tekniğini öğretmektir. Yazarlık 2 dersinin amacı, Sinema -TV, Radyo vb. hareket içeren sanatların senaryolarını ve metinlerinin temelini oluşturan dramatik yazarlık ın temel ilkelerini öğretmek ve uygulatmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Piyasada yazarlık öğretmek üzere yayınlanmış kestirmeci kitapların yazarlık stüdyosunda yapılan akademik eğitimde uygun görmediğimiz, kestirmeleri ve pratik çözümleri içeren bu toptancı kitaplar olduğu düşünüldüğünden temel yazarlık eğitiminde öğrencinin ürettiği temel metinler ana kaynak olarak düşünülmektedir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1.Dersler ve Anlatım: Derslerde öğretim elemanı dramatik metnin temel ilkelerini örneklerle açıklar. Çatışma, durum, karakter, mekan, zaman vb. konularda bilgiler verir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirmeye ilişkin yapılan açıklamalar, temel kriterleri de belirlemektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
semih.celenk@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|