DERS ADI

: Dramaturgi Araştırmaları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYU 4012 Dramaturgi Araştırmaları II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEMİH ÇELENK

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Drama Yazarlığı ve Dramaturji

Dersin Amacı

Dramaturgi Araştırmaları 2, Dramaturgi- Eleştiri opsiyonunu seçmiş olan öğrencilere, dramaturgi alanında kuramsal ve uygulamalı araştırma sistematiğini vermeyi ve bu alanda farklı uygulamalar ve geri bildirimlerle eğitmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yazılı bir oyun metni üzerine dramaturjik değerlendirme yapabilmesi
2   Bir dönem ya da yazarın yapıtları üzerine genel bir dramaturjik değerlendirme yapabilmesi,
3   Belli bir yazara ya da döneme ait yapıtlar üzerine güncelleme/ yenileştirme çalışması yapabilmesi
4   Belli bir düşüncenin/akımın/stilin yapıtları üzerinde düşüncenin/akımın/ stilin genel özelliklerinden hareketle bir dramaturjik değerlendirme yapabilmesi
5   Belli bir klasik yapıtı yaratılan farklı bir konsept/ yaklaşım süzgecinden okuyabilmesi (örnekse Hamlet in feminist, toplumcu vb. okunması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akımlar/ Stiller ve Tiyatro Eserlerine Yansımaları
2 Akımlar/ Stiller ve Tiyatro Eserlerine Yansımaları
3 Bir eseri belli bir akımın/stilin gözlüğüyle okumak/Ödev: Belli Bir akıma dahil yazarın yapıtını o akımın genel özellikleri ışığında okumak.
4 Bir eseri belli bir akımın/ stilin gözlüğüyle okumak
5 Ödev Okuma ve Değerlendirme
6 Ödev Okuma ve Değerlendirme / Ödev: Belli Bir klasik yapıtı bugün yeniden okumak. Alt anlamlar. Göstergeler. Güncel Okuma
7 Klasiklerin Güncel Okumaları Örnekler Değerlendirme
8 Klasiklerin Güncel Okumaları Örnekler Değerlendirme
9 Ödev Değerlendirme: Klasik Yapıtı okumak. Ödev/ Bir yazarın Tüm yapıtlarını Değerlendirmek
10 Ödev Değerlendirme: Klasik Yapıtı okumak.
11 Yazarın Tüm Oyunlarını Değerlendirmeye Örnek Okuma
12 Ödev Değerlendirme/ Yazara yönelik genel değerlendirme
13 Ödev Değerlendirme/ Yazara yönelik genel değerlendirme
14 Ödevlerin yeni yazımlarını değerlendirmek.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Dersin ana kaynağı bu alanda yapılan önceki çalışmalardır.
Belli bir yazarı dönemi stili ele alan değerlendiren irdeleyen çalışmalar bu dersin ana kaynaklarıdır.
Yardımcı kaynaklar: Belli bir yazar, dönem ya da stil, akım üzerine yapılmış tüm dramaturjik eksenli uygulama ve okuma çalışmaları da bu dersin yardımcı kaynaklarıdır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler ve Anlatım: Derslerde öğretim elemanı öncelikle örnekler ışığında dramaturjik değerlendirme, dönemsel, yazara ait yaa da akıma/ stile/ düşünceye yönelik değerlendirme üzerine bilgiler verir.

2.Uygulama ve Değerlendirme: Öğrencilerden seçtikleri konular üzerine değerlendirmeler yapmaları istenir ve bu değerlendirmeler sınıf içinde değerlendirilerek, düzeltilerek yazılması istenir. Ve yapılan çalışmaların seminer, kongre, sempozyum vb. toplantılarda sunulması ya da yayınlanması amaçlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu ODV * 0.80 + DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dramaturgi Araştırmalarında, öğrencinin yaptığı kuramsal ve uygulamalı çalışmalar değerlendirilir. Yaptığı işlerin yetkinliği ve yaratıcılık bakımından başarısı değerlendirilir. Bunun yanında öğrencinin yaptığı çalışmaların yayınlanması ya da sunulması tam not (100) ile değerlendirilir.


Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmeye ilişkin yapılan açıklamalar, temel kriterleri de belirlemektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1)Dramaturgi Araştırmaları dersinin %75 ine katılım zorunludur.
2)Her türlü intihal girişimi, alıntı yapıldığı belli edilmeyen metin kopyalamaları disiplin cezasıyla cezalandırılır.
3)Derste yapılan çalışmalar sırasında sınıfta olmadığından öğrenicinin o ödevi geç getirmesi kabul edilebilir ama ancak %50 oranında değerlendirilir. Sınıf çalışmalarını derste ve verilen sürede yapmak esastır.
4)Öğrencilerin çalışmalarını yayınlatması ve sunması durumunda bu çalışma tam puan (100) olarak değerlendirilir.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semih.celenk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 4 10 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 10 40
Kitap Okuma 2 5 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5