DERS ADI

: Taş Mozaik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 1503 Taş Mozaik SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Diş hekimliği öğrencilerine bakmak ve görmek arasındaki farkı öğretmek. Gördüklerini yaparak el becerilerinin gelişmesini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı boyutlarda taşları keser.
2   Hayal gücüne göre bir kompozisyon oluşturur.
3   Farklı renklerde taşlardan bir kompozisyon yapar.
4   Farklı renklerde kesilmiş düz taşların sert bir yüzeye yapıştırarak mozaik tekniğini uygular.
5   Gerektiğinde taşlar arası boşluğu doldurma tekniğini tanımlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Taş Mozaik Nedir İleri seviye desen
2 Taş kırımı, Yön verme Figüratif desen
3 Renk geçişleri Yer deseni
4 Desen 3D desen
5 Perspektif
6 Üç boyut kavramı
7 Antik mozaik
8 Obje çalışmaları
9 Tablo çalışmaları
10 Işık gölge çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Anthony EW (1965). A History of Mosaics. New York, Hacker Art Books.
2. Üstüner AC (2002). Mozaik Sanatı, Engin Yayıncılık, First Edition İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS* 0.40 + BUT * 0.60

*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, ekonomi haberlerindeki kavramları kolayca tanımlayabilmeli.
2. Öğrenci, tüketici ve firmaların karar verme süreçlerini anlatmada gerekli ekonomik kavramları kullanabilmeli.
3. Öğrenci, belirli ürünlerin üretildiği ve satıldığı piyasa yapılarını ayırt edebilmeli.
4. Öğrenci, talep ve arz güçleriyle piyasaların nasıl dengelendiğini farkına varabilmeli.
5. Öğrenci, kütüphane kaynaklarında kullanılan ekonomiye ait kavram ve konuları tanıyabilmeli

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

torun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14
ÖK.223
ÖK.322
ÖK.43
ÖK.534