Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Diş Hekimliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. CANDAN EFEOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Diş Hekimliği |
Dersin Amacı |
Diş hekimliğinde, lokal anestezi amacıyla kullanılan lokal anestezik maddelerin neler olduğunu, bunların özelliklerini, içeriklerini, etki sürelerini, anestezi amacıyla ne kadar kullanılmaları gerektiğini ve ticari formlarını öğretmek. Klinikte karşılaşılabilecek sistemik acil durumların bulgu ve belirtilerinin, korunma yollarının ve tedavilerinin anlatılması. Diş hekimliği öğrencilerine lokal anestezi teknikleri, hastalarına ne zaman ve hangi durumlarda uygulayıp uygulamayacakları konusunda bilgi vermek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Malamed, Stanley F. Handbook of local anesthesia. Elsevier Health Sciences, 2014. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınavlar yazılı sınav şeklinde çoktan seçmeli veya klasik soru-cevap şeklinde olacaktır. Ancak bu sınavların notları ile gözden geçirme, tartışma ve QUİZ lere katılımdaki değerlendirmeler ile ARA SINAV 1 ve ARA SINAV 2 notları oluşturulacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70 ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Candan.efeoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
ilan edilecektir |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|