Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzecilik Doktora |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. REMZİ YAĞCI |
Dersi Alan Birimler |
Müzecilik Doktora |
Dersin Amacı |
Yakındoğu'nun uygarlık yönünden olağanüstü zengin ve çekici coğrafyası bu bölgelerin egemeni olmak isteyen batılıların her zaman ilgisini çekmiştir. Özellikle Osmanlı toprakları içinde bulunan Anadolu, Mezopotamya, Mısır'da 18. yüzyıldan başlayarak büyük bir rekabet içinde İngiltere, Fransa, Almanya demiryolu faaliyetleri ve diplomatik ilişkiler vb. kapsamında birçok kazı gerçekleştirmiş; bu kazılarda açığa çıkan önemli eserler Batı müzelerine taşınmış ve oradaki imparatorluk müzelerinde seçkin yerlerini almıştır. Taşınır-taşınmaz (mimari) türde bu eserlerin sergileme yönünden Arkeoloji Müzeciliğine önemli katkıları olmuştur. Bu ders kapsamında İmparatorluk Müzelerinde yakındoğudan götürülmüş eserler ve sergileme biçimleri irdelenecektir |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Geçmişe Hücum Osmanlı İmparatorluğu'nda Arkeoloji'nin Öyküsü 1753-1914, Editörler: Zainab Bahrani, Zeynep Çelik, Edhem Eldem, SALT Kasım 2011, İstanbul. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunumlar ve ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlar, arasınav ve final sınavı |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam (%70) zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
remzi.yagci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 11.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|