DERS ADI

: Kültürel Bellek ve Fotoğraf

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4029 Kültürel Bellek ve Fotoğraf ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Öğrencinin, anonim fotoğraflar, aile fotoğrafları, çeşitli konulardaki fotoğraf projeleri, fotoğraf arşivleri, kent arşivleri konusundaki ilgili temel literatürü tanıması; örnek çalışmalar dolayısıyla kültürel bellek bağlamıyla değerlendirebilmesi; yanı sıra bellek çalışmalarını kendi fotoğraf projelerine adapte edebilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireysel, toplumsal, kültürel bellek, psiko-coğrafya kavramlarını tanımlayabilmesi,
2   Kültürel bellek kavramını tanımlayabilmesi;
3   Fotoğraf tarihinden seçilmiş projeleri kültürel bellek kavramı üzerinden yorumlayabilmesi;
4   Fotoğraf, kültür ve bellek konularında işler üretebilmesi;
5   Kültürel coğrafya ve bellek ilişkisini fotoğraflar üzerinden değerlendirebilmesi;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültürel Bellek ve Fotoğraf dersinin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi
2 Bireysel bellek
3 Toplumsal bellek
4 Kültürel bellek
5 Bireysel bellek ve fotoğraf
6 Aile fotoğrafları üzerinden bireysel bellek çalışması
7 Toplumsal bellek ve fotoğraf
8 AIZ; Life, Look, Vu dergileri üzerinden toplumsal bellek araştırması
9 Fotoğraf arşivleri kültür belleği
10 Getty Images fotoğraflarında kültürel bellek çalışması
11 Corbis arşivinde kültürel bellek çalışması
12 APİKAM arşivinde İzmir kent belleği
13 Sunum ve değerlendirme
14 Sunum ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Assmann, J. (2015). Kültürel Bellek. İstanbul: Ayrıntı.
Connerton, P. (2012). Modernite Nasıl Unutturur. (Çev. K. Kelebekoğlu), İstanbul: SEL.
Halbswachs, M. (2016). Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri, (Çev. B.Uçar), Ankara: Heretik.
Nora, P. (2006). Hafıza Mekânları. (Çev. M.E. Özcan), Ankara: Dost.
Polat, A. (2010). Traces: Turks of African descent living in the Izmir region. Sergi kataloğu
Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. İstanbul: Metis.
Tekin, N. (2015). Shot to Death: The Fate of Abandoned Places in the Hands of Artists. Culture, 9, 2015. http://journals.cultcenter.net/index.php/culture/article/view/140/124
Rıza, E. & Kesal, E. (2017). Zamanın İzinde. İstanbul: Ayrıntı.

Yardımcı kaynaklar:
Beşikçi, O. (2011). Basmane. İstanbul: Heyamola Yayınları
Bölük, G. (2014). Osmanlı dan Cumhuriyet e Stüdyoların Işığında Fotoğrafın Serüveni. İstanbul: Kapı
Frizot, M. (1998). A New History of Photography. Italy: Könemann.
Keskin, N. (2014). Kentlerde Yeni Bellek Mekanları: Kent Müzeleri. Folklor/Edebiyat
http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&ano=199873_936396364a
90658ded9d7222828588a1&
Proust, M. (2016). Kayıp Zamanın İzinde. (Çev. R. Hakmen), İstanbul: YKY.
Sancar, M. (2008). Geçmişle Hesaplaşma: Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. İstanbul: İletişim.
Süskind, P. (2016). Koku. (Çev. T.Duran), İstanbul: Can Yayınları.
Ulu, M. (2013). Değişen İstanbul un Tanıkları Düğün ve Aile Fotoğrafları. İstanbul: Kitap Yayınevi.
Yılmaz, A. (2015). İzmir Kültürpark ın Anımsa(ma)dıkları. İstanbul: İletişim

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PR * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nezocat@gmail.com
533 3669121

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Projeye ilişkin hazırlık, üretim 14 2 28
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 5 2 10
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 5 2 10
Proje Ödevi 1 10 10
Proje Final Sunumu 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.144444444444
ÖK.24545454544545454545
ÖK.3343445443443333333
ÖK.444444444433333333
ÖK.5454444455555