DERS ADI

: Yeni Medya Projesi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3035 Yeni Medya Projesi I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Yeni Medya hızla değişen yeni iletişim bağlamını anlatır. Bu bağlamda teknolojik yetkinlik bir ön şarttır. Günümüz kültüründe Yeni Medya kavramının algılanmasını, okunması öncelikle hedeflenir. Bu kültürün estetik niteliği vardır. Öncelikle; Medya Estetiği, Yeni Medya Estetiği derslerinde kazanılan veriler, projelendirilerek deneyimlenir. Yeni Medya Projesi Dersinde, içerik üretimi, yeni medya girişimciliği ve yöneticiliği alanlarında öğrenciyle projeler geliştirilir. Fotoğrafın ve fotoğrafik görüntü üretiminin yeni medya türevlerine uygun bir ifade aracı olması dolayısıyla; modellemelere gidilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yeni Medya Projelerinde bilimsel bilginin anlam ve önemini tanımlayabilme
2   2. Yeni Medya Projesinde yaşama bireysel ya da profesyonel içerik kazandırabilme
3   3. Yayıncılık faaliyetleri açısından Medya ilişkilerini kurabilme
4   4. Yeni Medya Projelerinde disiplinlerarası ilişkileri organize edebilme ve dönüşümünü kavrayabilme
5   5. Yeni Medya Kitle Kültürü, Popüler Kültür ilişkileri ve işlevlerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni Medya Projesi Nedir
2 İllüzyon Mühendisliği
3 Gerçeği Sanallaştırma, Sanalı Gerçekleştirme,
4 Yeni Medya Ve İletişim Türleri
5 Yeni Medya Ve İletişim Türleri
6 Proje Taslak
7 Proje Taslak
8 Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklama
9 İletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirme uygulama.
10 Proje Geliştirme
11 Proje Geliştirme
12 Proje Tartışma
13 Proje Sunum ve Eleştiri
14 Proje Sunum ve Eleştiri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Dennis Everette E., DeFleur Melvin L., 2010, Understanding Media In The Digital Age, Pearson
-Thompson John B, 1995, The Media and Modernity,, Stanford University Press,
-Manovich, Lev, (2001), The Language of New Media, London, MIT Press
- Bard Alexander, Söderqvıst Jan, 2012, Küresel İmparatorluk, İzmir, Fütürika Üçlemesi1, Kara Kalem Yayınları
- Bard Alexander, Söderqvıst Jan, 2012, Küresel İmparatorluk, İzmir, Fütürika Üçlemesi2, Kara Kalem Yayınları
- Bard Alexander, Söderqvıst Jan, 2012, Küresel İmparatorluk, İzmir, Fütürika Üçlemesi3, Kara Kalem Yayınları
-Rafaeli Sheizaf (1988). "Interactivity: From new media to communication". Beverly Hills
-Burgoon, J.K., J.A. Bonito, B. Bengtsson, C. Cederberg, M. Lundeberg and L.Allspach, 2000 (`Interactivity in Human Computer Interaction:A Study of Credibility, Understanding and Influence , Computers in Human Behaviour
-Flanagin,A.J. and M.J. Metzger 2000 `Perceptions of Internet Information Credibility , Journalism and Mass Communication Quarterly
-Harris, C., 1996 An Internet Education:A Guide to Doing Research on the Internet. Belmont, CA:Wadsworth.
-Johnson,T.J. and B.K. Kaye 1998,`Cruising Is Believing Comparing Internet and Traditional Sources on Media Credibility Measures , Journalism and Mass Communication Quarterly
-Jones, D. 1998, Exploring the Internet: Using Critical Thinking Skills. New York: Neal-Schuman
-McCroskey, J.C. and T.A. Jenson (1975) `Image of Mass Media News Sources , Journal of Broadcasting 19: 69 181.
-Kaplan Andreas M., Haenlein Michael (2010). "Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media".
-Rainie, Lee & Wellman, Barry. Networked: The New Social Operating System
-New media landscapes and the science information consumer.".
-Rosen, Christine. "Virtual Friendship and the New Narcissism". The New Atlantis. Retrieved February 29, 2016.
-Fleck, Johnson-Migalski, Jesse, Leigh (Summer 2015). "The Impact of Social Media on Personal and Professional Lives: An Adlerian Perspective". Journal of Individual Psychology.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İlgili literatür takip edilir. Öğrenciler, teori üzerinden proje tasarımları gerçekleştirirler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.20 + ODV * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine uymak ve dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Sadık Tumay
D.E.Ü Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü
02323016702
sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Alan/saha çalışması 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.145454444444445454545
ÖK.244444545444444444444
ÖK.344454444454544445444
ÖK.444444544444545444444
ÖK.544444544454545444444