DERS ADI

: Bellek Ortamları ve Fotoğraf

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4030 Bellek Ortamları ve Fotoğraf ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bireysel, toplumsal, kültürel bellek kavramlarını tarihi mekânlar, anıtlar, müzeler gibi ilgili bellek ortamları üzerinden tanımlamak, araştırmak ve görsel kayıtlar oluşturmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1) Bireysel, toplumsal, kültürel bellek, psiko-coğrafya kavramlarını tanımlayabilmesi,
2   2) Fotoğraf tarihinden örnekleri bellek ve mekân bağlamında ilişkilendirebilmesi,
3   3) Bellek ortamlarının karakteristik özelliklerini yazılı ve görsel olarak çıkarabilmesi,
4   4) Bir bellek ortamı olarak müzeleri ve arşivleri fotografik bağlamda değerlendirebilmesi,
5   5) İzmir kentinin bellek mekânları konusunda görsel bir çalışma üretebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bellek Ortamları ve Fotoğraf dersinin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi
2 Kavramsal Sanatın Kısa Tarihçesi
3 Joseph Kosuth ve Sanatı
4 Kavramsal Sanatın genel özellikleri
5 Kavramsal Sanatın genel özellikleri
6 Kavramsal Sanatın genel özellikleri
7 Fotoğraf ve Kavramsal Sanat
8 Fotoğraf ve Kavramsal Sanat
9 Analog Kavramsal Fotoğraf, tanımı ve özellikleri
10 Analog Kavramsal Fotoğraf, tanımı ve özellikleri
11 İlgili örnekler
12 Dijital Kavramsal Sanat, tanımı ve özellikleri
13 Dijital Kavramsal Sanat, tanımı ve özellikleri
14 İlgili örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Assmann, J. (2015). Kültürel Bellek. İstanbul: Ayrıntı.
Connerton, P. (2012). Modernite Nasıl Unutturur. (Çev. K. Kelebekoğlu), İstanbul: SEL.
Halbswachs, M. (2016). Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri, (Çev. B.Uçar), Ankara: Heretik.
Nora, P. (2006). Hafıza Mekânları. (Çev. M.E. Özcan), Ankara: Dost.
Polat, A. (2010). Traces: Turks of African descent living in the Izmir region. Sergi kataloğu
Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. İstanbul: Metis.
Tekin, N. (2015). Shot to Death: The Fate of Abandoned Places in the Hands of Artists. Culture, 9, 2015. http://journals.cultcenter.net/index.php/culture/article/view/140/124
Rıza, E. & Kesal, E. (2017). Zamanın İzinde. İstanbul: Ayrıntı.

Yardımcı kaynaklar:
Beşikçi, O. (2011). Basmane. İstanbul: Heyamola Yayınları
Bölük, G. (2014). Osmanlı dan Cumhuriyet e Stüdyoların Işığında Fotoğrafın Serüveni. İstanbul: Kapı
Frizot, M. (1998). A New History of Photography. Italy: Könemann.
Keskin, N. (2014). Kentlerde Yeni Bellek Mekanları: Kent Müzeleri. Folklor/Edebiyat
http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&ano=199873_936396364a
90658ded9d7222828588a1&
Proust, M. (2016). Kayıp Zamanın İzinde. (Çev. R. Hakmen), İstanbul: YKY.
Sancar, M. (2008). Geçmişle Hesaplaşma: Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. İstanbul: İletişim.
Süskind, P. (2016). Koku. (Çev. T.Duran), İstanbul: Can Yayınları.
Ulu, M. (2013). Değişen İstanbul un Tanıkları Düğün ve Aile Fotoğrafları. İstanbul: Kitap Yayınevi.
Yılmaz, A. (2015). İzmir Kültürpark ın Anımsa(ma)dıkları. İstanbul: İletişim

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nezocat@gmail.com
533 3669121

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.122333333333333333333
ÖK.233333333333333333333
ÖK.323333232233333333333
ÖK.445333333333333333333
ÖK.522233332323333233233