DERS ADI

: Deneysel Fotoğraf Atölyesi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 4033 Deneysel Fotoğraf Atölyesi I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÖKHAN BİRİNCİ

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Dersin amacı: Moda ve tanıtım fotoğrafları mantığında iç ve dış mekan fotoğraf çekimleri yapılması. Doğal ışık ve yapay ışıklar kullanılarak belirlenen konularda moda ve tanıtım içerikli çekim uygulamaları yapılacaktır. Stüdyoda farklı ışık koşullarında farklı setler kurgulanarak çalışmalar gerçekleştirilecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; 1. Moda ve reklam/tanıtım fotoğraf projesi oluşturabilme bilgisine sahip olabilmesi
2   2. Fotoğraf stüdyosu teknolojisi, ekipmanı ve doğal ve yapay ışık bilgisine sahip olması
3   3. Still-Life, iç mekan moda, reklam ve tanıtım fotoğrafı oluşturabilmesi
4   4. Bir ürünün fotoğraflarla tanıtımı ve iç/dış mekan moda fotoğrafı katalog ve portfolyo hazırlama bilgisine sahip olabilmesi
5   Moda ve reklam amaçlı proje portfolyosu hazırlamak için gerekli tüm ekipmanı kullanabilme bilgisine sahip olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Deneysel Fotoğrafın Kısa Tarihçesi
2 Çağdaş Fotoğraf Sanatında Deneysel Yaklaşımlar
3 Türk Fotoğrafında Deneysel Yaklaşımlar
4 Analog Fotoğraf ve Deneysel Örnekler
5 Cyanotype (Mavi ton) ve ilk örneklerin İncelenmesi
6 Cyanotype Uygulamaları
7 Cyanotype Uygulamaları
8 Cyanotype Uygulamaları
9 Cyanotype Uygulamaları
10 Gum Bikromat (Sakız) Baskı ve İlk Örneklerinin incelenmesi
11 Gumbikromat Uygulamaları
12 Gum Bikromat Uygulamaları
13 Gum Bikromat Uygulamaları
14 Proje sunumları ve değerlendirme
15 Proje sunumları ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

T.Grill,M.Scanlon, (2003), Fotoğrafta Kompozisyon, (Ç:N.Sipahi), İstanbul:Homer Kitabevi,
Ürper O., (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, İstanbul:Say Yay,
Kazanjian D., and Bowles H. (2011), Vogue, Abrams, Chına,
Corbell T.(2001), Basic Studio Lighting , Amphoto Boks, New York: Tıme Lıfe Yıllıkları
Martineau P., Ritts H.(2012) L.A. Style, Getty Pub.,Italy
Harris M.(1993), Profesional Interior Photo, Reed Edu.And Pro. Pub.Ltd.,
Kasım M., (No Date) Reklam Fotoğrafçılığı, İstanbul:Çizgi Kitabevi
W.Kandinsky (1993), Sanatta Zihinsellik Üstüne, (Ç:T.Turan), İstanbul:Y.K.Y,
A.Friedman, J.F.Pile, F.Wilson, (1970) Interior Design, NewYork: American Elsevier Inc.
Lillian Garrett,( 1967) Visual Design,. NewYork: Robert E.Krieger Pub.Com
J.P.Montier, H.C.Bresson, (1995),The Artless Art,T and H, Paris:
Jenkins C., (1973)Photo Graphics, A Van Nostrand, , New York: Reınhold Book
Frost L.,( 1998) The A-Z of Creative Photography, , New York: Amphoto Boks
A.Genç, A.Sipahioğlu, (1990) Görsel Algılama, , İzmir: Sergi Yayınevi
Yardımcı kaynaklar: İnternet siteleri, fotoğraf örnekleri, kişisel ve kurumsal portfolyolar
Diğer ders materyalleri: Konularla ilgili örnek çalışmalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Moda ve Tanıtım fotoğrafçılığı mantığında iç ve dış mekanda fotoğraf çekim teknik ve yöntemlerinin kavranabilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + DKL * 0.20 + ODV * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yıl içinde derse katılım göstermek ve projeleri teslim etmek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokhan.bişrinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe Saat:12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 2 14 28
Sunum Hazırlama 2 14 28
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 2 14 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.144443444343434334544
ÖK.244444333434343434343
ÖK.333434444333434434343
ÖK.434343433444434343434
ÖK.533434434343333344343