DERS ADI

: Temel Eğitim Öğeleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 1034 Temel Eğitim Öğeleri II ZORUNLU 1 1 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Fotoğraf Tarihinin anlam ve önemini tartışmak, fotoğraf tarihi bilincinin fotoğraf sanatına katkısını değerlendirmek ve kültürel bellek bağlamında projeler üretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Fotoğraf Tarihinin anlam ve önemini tartışabilecek
2   2. Fotoğraf Tarihinin güncel önemini değerlendirebilecek
3   3. Fotoğraf Tarihi ve fotografik dil yetisi etkileşimini tanımlayabilecek
4   4. Fotoğraf tarihini kültürel bellek, bellek mekanları gibi bağlamlarda değerlendirebilecek
5   5. İlgili projeler üretebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Analog Fotoğraf ve Fotoğraf Tarihi
2 Dijital Fotoğraf ve Fotoğraf Tarihi
3 Kolektif Bellek ve Fotoğraf Tarihi
4 Kültürel Bellek ve Fotoğraf Tarihi
5 Vernaküler Fotoğraf ve Fotoğraf Tarihi
6 Örnekleri İnceleme
7 Örnekleri İnceleme
8 Proje Uygulama ve Geliştirme
9 Proje Uygulama ve Geliştirme
10 Proje Uygulama ve Geliştirme
11 Proje Uygulama ve Geliştirme
12 Proje Sunum ve Değerlendirme
13 Proje Sunum ve Değerlendirme
14 Proje Sergileme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barthes, R. (1992). Camera Lucida, (çev. R. Akçayaka), İstanbul: Altıkırkbeş.
Batchen, G. (1999). Burning with Desire: The Conception of Photography, U.S.A: MIT Press.
Benjamin, W. (2001). Pasajlar, (çev.A.Cemal), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benjamin, W. (2014). Fotografinin Küçük Tarihi, (çev. B. Tanyeri), İstanbul: Altıkırkbeş.
Blaha, H. (2006). Encyclopedia of Twentieth-Century Photography, Volumes I-III, (ed. Lynne Warren), London: Routledge.
Boyer,P., Wertsch, J.V. (2015). Zihinde ve Kültürde Bellek, (çev. Y. A. Dalar), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Frizot, M. (1999). A New History of Photography, Germany: Konemann
Godeau, S. A. (2003). Photography at The Dock, Minneapolis: University of Minnesota Press.
Halbwachs, M. (2016). Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri, (çev. B. Uçar), Ankara: Heretik.
Sontag, S. (1993). Fotoğraf Üzerine, (çev. R. Akçakaya), İstanbul: Altıkırkbeş.
Stieglitz, A. (1997). Camera Work, Köln: Taschen


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simber.atay@deu.edu.tr
0533 7246343

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00-12:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 7 4 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.144445454553454545454
ÖK.244445454445454545554
ÖK.344444345445454535543
ÖK.444444343343434343434
ÖK.554555554343454554545