Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Güzel Sanatlar Fakültesi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. GÜL GÜNEY ZİNCİR |
Dersi Alan Birimler |
Grafik |
Dersin Amacı |
Geleneksel Türk süsleme sanatlarında görülen Barok, Rokoko, Ampir dönmelerinde kullanılan motif ve kompozisyonların Ahşap, Çini, Taş(mezar taşı) alçı, maden ve kumaş gibi malzemeler üzerindeki kullanımı ve bu motiflerin farklı malzemeler üzerinde(Ahşap, alçı, kağıt vb.)renkli özgün tasarımların yapılması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Zeren Tanındı: Kitap ve Tezhibi, Osmanlı Uygarlığı, Ankara 2004, s.865-891 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Her öğrenci Türk motifleri üzerinde analiz yaparak kendinin seçmiş olduğu bir malzeme üzerinde motif ve kompozisyon analizine gidecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders 2 kredi ile teorik ; , 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. Yıl içinde öğrenci verilen motif bilgisini kavrayarak, söz konusu motifler üzerinde analiz yapılacaktır. Analizlerin sunumu ödev teslimi şeklinde olacaktır. Seçilen herhangi bir motifle kendi kuralları içinde özgün tasarım oluşturulacaktır. Böylece tasarımla ilgili uygulamaların, hangi derecede beceriye dönüştüğü değerlendirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Tezhip Anasanat dalı |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|