DERS ADI

: Sesletim ve Ses Bozukluklarının Değerlendirilmesi ve Terapi Yönetmeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKT 5006 Sesletim ve Ses Bozukluklarının Değerlendirilmesi ve Terapi Yönetmeleri SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLMİRA KURUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Konuşma seslerinin çıkartılış yeri, biçimi, hızı, zamanlaması ve basıncının hatalı üretimine dayalı ortaya çıkan sesletim (telaffuz) bozukluklarının yapısal ve yapısal olmayan nedenler incelemek ve terapi yöntemleri ile ortadan kaldırma veya azaltma yollarını öğretmek. Ayrıca çocuklarda ve yetişkinlerde görülen ses bozukluklarının değerlendirilmesi, önlemesi ve terapi yaklaşımlarını öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Konuşma seslerinin çıkartılış yeri, biçimi, hızı bilir,
2   2. Konuşma seslerinin hatalı sesletiminin nedenlerini bilir,
3   3. Yanlış sesletimin düzeltilme yollarını bilir ve uygular.
4   4. Ses bozukluklarının nedenlerini bilir,
5   5. Ses bozukluklarının önlenmesi ve terapi yaklaşımlarını bilir ve uygular

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkçe sesbirimlerin özellikleri
2 Türkçe sesbirimlerin özellikleri
3 Sesletimde Yer Alan Organların Yapısı: Anatomi ve Fizyoloji
4 Değerlendirme Teknikleri: Muayene, Gözlem, Tanılama
5 Diğer sesletim bozuklukları: Değerlendirme, terapi yöntemleri
6 Diğer sesletim bozuklukları: Değerlendirme, terapi yöntemleri
7 Konuşma Örneği Alma ve Çözümleme Yöntemleri
8 Vize sınavı
9 Ses, solunum: Anatomi ve Fizyoloji
10 Ses bozuklukları: nedenleri, çeşitleri, değerlendirilmesi
11 Larinks ve Sesi Etkileyen Sistemik Rahatsızlıklar / Vaka Sunumları
12 Profesyonel Ses, Ses Kullanımına Bağlı Bozukluklar/ Vaka Sunumları
13 Pediatrik Ses Bozuklukları/ Vaka Sunumları
14 Nörojenik Ses Bozuklukları / Vaka Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bernthal, J. E., Bankson, N. W., & Flipsen, P. (1988). Articulation and phonological disorders (Vol. 27). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Johnson, W. (1967). Speech handicapped school children.
Robin, D. A., & Schmidt, R. A. (1997). Clinical management of sensorimotor speech disorders (pp. 311-344). M. R. McNeil (Ed.). New York: Thieme.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Beyin Fırtınası
Seminer
Örnek Olay
Bireysel Çalışma
Vaka Çalışması
Tartışma
Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

75/100

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Laboratuvar 6 3 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 14 14
Laboratuvar'a Hazırlık 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155545555545
ÖK.255545555545
ÖK.355545555545
ÖK.455545555545
ÖK.555545555545