DERS ADI

: Akıcılık Bozukluklarının Değerlendirilmesi ve Terapi Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKT 5004 Akıcılık Bozukluklarının Değerlendirilmesi ve Terapi Yöntemleri SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLMİRA KURUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Konuşmada akıcılık ya da akıcısızlığın tanımlaması; akıcılık sorunlarının nedenlerini; türlerini; kekemelik, hızlı konuşma gibi akıcılık sorunlarının öğretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Konuşmada normal akıcısızlıktan patolojik akıcısızlığı ayırt edebilir.
2   2. Kekemeliğin nedenlerinin, türlerini bilir,
3   3. Hızlı konuşma ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
4   4. Kekemelik teorileri hakkında bilgi edinir.
5   5. Okul öncesi dönemdeki kekeme çocuklarda değerlendirme yapmayı öğrenir.
6   6. Okul çağı kekeme çocuklarda değerlendirme yapmayı öğrenir.
7   7. Kekeme terapisini öğrenir ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanım- kekemelik, akıcı konuşma bozukluğu
2 Kekemelik teorileri
3 Kekemelik; yaş, cinsiyet, konuşma, kültürel faktörler, sosyoekonomik faktörler
4 Değerlendirme-okul öncesi dönem
5 Değerlendirme-okul çağı
6 Raporlama-değerlendirme
7 Örnek vaka çalışmaları
8 Tedavi- okul öncesi
9 Tedavi- okul çağı
10 Tedavi-adölesan/ yetişkin
11 Hızlı çabuk konuşma ve kekemelikte ayrımsal tanı
12 Raporlama-tedavi
13 Öğrenci sunuları
14 Öğrenci sunuları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Silverman, F. H. (2004). Stuttering and other fluency disorders. Waveland PressInc.
2- Johnson, W., & Leutenegger, R. R. (1955). Stuttering in children and adults. Minneapolis: University of Minnesota Press.
3- Gregory, H. H., Campbell, J. H., Gregory, C. B., & Hill, D. G. (2003). Stuttering therapy: Rationale and procedures. Allyn & Bacon.
4- Dalton, P., & Hardcastle, W. J. (1989). Disorders of fluency. Wiley-Blackwell.4.
5- Pubmed-İlgili güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım
2. Tartışma
3. Soru-Yanıt
4. Uygulama - Alıştırma
5. Örnek Olay İncelemesi
6. Beyin Fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1, 2, 3 ve 4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5, ve 6: Ödev ve proje ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155544554544
ÖK.255544554544
ÖK.355544554544
ÖK.455544554544
ÖK.555544554544
ÖK.655544554544
ÖK.755555555544