DERS ADI

: Beslenme Bilimi ve Sağlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GMS 5003 Beslenme Bilimi ve Sağlık ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Beslenme ve sağlık ilişkisini yorumlamak, besin ögeleri olarak gruplanan karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineralleri besinsel kaynak, çeşitli yaş gruplarındaki gereksinmeler, metabolizma yönünden değerlendirmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beslenmenin temeli olan besin öğeleriyle(karbonhidratlar, proteinler ve lipitler, vitaminler, mineraller) ilgili, kimyasal yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerileri gibi bilgileri öğrenerek beslenmenin temelini kavrayabilme
2   Besinlerin içerdiği besin öğelerinin cins ve miktarını belirleyerek değerlendirebilme
3   Besinlerin yapısına uygun hazırlama ve pişirme yöntemlerini uygulayabilme
4   Farklı yaş ve cinsiyete göre günlük enerji, karbonhidrat, protein ve yağ gereksinmelerini ve bunları sağlayacak besin çeşit ve miktarlarını öğrenip yorumlayabilme
5   Üç günlük bireysel besin tüketimi ve fiziksel aktivite kaydı ile kendi beslenme durumunu saptayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beslenme kavramları ve besin-sağlık ilişkisi. Besin grupları ve porsiyon ölçüleri
2 Karbonhidratların tanımı, işlevi, gereksinimi ve kaynakları.
3 Karbonhidratların tanımı, işlevi, gereksinimi ve kaynakları.
4 Lipitlerin tanımı, işlevi, gereksinimi ve kaynakları.
5 Proteinlerin tanımı, işlevi, gereksinimi ve kaynakları
6 Proteinlerin tanımı, işlevi, gereksinimi ve kaynakları
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Suyun önemi Su kaybı ve gereksinimi Elektrolit, asit-baz dengesi dengesi
10 Suda eriyen vitaminler ve beslenmedeki önemleri
11 Suda eriyen vitaminler ve beslenmedeki önemleri
12 Yağda eriyen vitaminler ve beslenmedeki önemleri
13 Mineraller ve beslenmedeki önemleri
14 Beslenme Şekilleri
15 Dönem sonu sınav
16 Dönem sonu sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Sıdıka Bulduk, Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama, Detay Yayıncılık, 2013
Thompson, J & Manore M.(2005).Nutrition: An Applied Approach. San Francisco: Pearson Benjamin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Sunum Hazırlama 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.5