DERS ADI

: Gastronomi Bilimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GMS 5001 Gastronomi Bilimi ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖZDE TÜRKÖZ BAKIRCI

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Gastromoni ve gastronomi ile ilgili alanları tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları tanımlayabilme
2   Gastronominin tarihçesini sunabilme
3   Yeme-İçme Kültürü ile ilgili bilgi sahibi olma
4   Kültürler arası estetik tat anlayışlarının ve tat kavramının profesyonel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
5   Tat oluşturma yöntemleri, süreçleri ve gastronomi uygulamalarının ilkelerini tanıtabilme
6   Duyusal beceriler, ilgili kuramlar ile tatma ve koklamaya ilişkin bilimsel bakış açılarını aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gastronomi ve ilişkili kavramlar
2 Gastronomi ve ilişkili kavramlar (devam)
3 Turistik ürün, çekicilik ve ağırlamanın bir unsuru olarak gastronomi
4 Turistik ürün, çekicilik ve ağırlamanın bir unsuru olarak gastronomi (devam)
5 Gastronominin tarihsel gelişimi
6 Gastronominin tarihsel gelişimi (devam)
7 Gastronomi alanındaki coğrafi işaretlerin incelenmesi / Ara Sınav
8 Gastronomi alanındaki coğrafi işaretlerin incelenmesi / Ara Sınav
9 Yiyecek muhafaza tarihi ve toplumsal yaşama etkileri
10 Yiyecek muhafaza tarihi ve toplumsal yaşama etkileri (devam)
11 Ulusal yeme içme kültürleri
12 Uluslararası yeme içme kültürleri
13 Mutfak Akımları
14 Mutfak Akımları (devam)
15 Dönem Sonu Sınav
16 Dönem Sonu Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zeki TEZ, Lezzetin Tarihi, Geçmişten Bu Güne Yiyecek-İçecek ve Keyif Vericiler, Hayy Kitap, 2012, İstanbul
Linda Civitello Cuisine and Culture: A History of Food and People, 2nd Edition April 2007, ISBN 978-0-471-74172-5
Rebora Giovanni, Çatal Kültürü: Avrupa Mutfağının Kısa Tarihi, Kitap Yayınevi,2003, İstanbul 6. Phyllis Pray Bober, Antik ve Orta çağda Yemek Kültürü, Sanat, Kültür ve Mutfak, 2003, İstanbul 7

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 10 4 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.255555
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.6555