DERS ADI

: Dijital Ortamda Tüketici Davranışı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ETC 5016 Dijital Ortamda Tüketici Davranışı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Elektronik Ticaret Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BERRİN ONARAN

Dersi Alan Birimler

Elektronik Ticaret Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, dijital ortamda tüketicilerin davranışlarının incelenmesidir. Bu doğrultuda dijital ortamda tüketici davranışlarına etkileyen algılama, öğrenme, tutum, güdülenme, kişilik, yaşam biçimi, aile, sosyal gruplar, kültür, demografik özellikler gibi kişisel ve çevresel unsurlar ile tüketici davranışlarını açıklayan teoriler ele alınmaktadır. Ayrıca tüketicilerin dijital ortamda satın alma davranışı süreci ve aşamaları ayrıntılı olarak incelenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital tüketicinin özelliklerini tanımlayabilme
2   Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri açıklayabilme
3   Dijital ortamda tüketici satın alma sürecinin aşamalarını sıralayabilme
4   Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyebilecek stratejiler oluşturabilme
5   Dijital ortamda tüketici davranışlarını açıklayan teorileri açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijital ortamda tüketici
2 Dijital ortamda tüketici
3 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen kişisel faktörler
4 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen kültürel faktörler
5 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörler
6 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörler
7 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen sosyal faktörler
8 Ara sınav
9 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen pazarlama karması faktörleri
10 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen pazarlama karması faktörleri
11 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen bir faktör olarak online tecrübe
12 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen bir faktör olarak online tecrübe
13 Dijital ortamda tüketici satın alma davranışı
14 Dijital ortamda tüketici satın alma davranışı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Angelina Close Scheinbaum, Online Consumer Behavior: Theory and Research in Social Media, Advertising, and E-tail, Taylor & Francis, 2012.
Yardımcı kaynaklar:
Dave Chaffey, Fiona Ellis-Chadwick, Richard Mayer, Kevin Johnston, Internet Marketing, Strategy, Implementation and Practice, 4th. Edition, Pearson Education Limited, 2009.
İbrahim Kırcova, İnternette pazarlama, Beta yayınları, İstanbul, 2012.
Mehmet Marangoz, İnternette Pazarlama, Beta yayınları, İstanbul, 2014.
Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, 5. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Örnek uygulamalar
3. Makale analizleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev/sunum ve final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecek ve ders içi uygulamalar ile bu öğrenme çıktılarına ulaşmada öğrencinin hangi aşamada olduğu takip edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslere en az %70 devam etmek zorunludur.
2. Her türlü intihal eylemi disiplin soruşturmasına yol açacaktır.
3. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif şekilde katılması beklenmektedir.
4. Öğrencilere derslere zamanında gelmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: atil.bulut@deu.edu.tr
Tel: 0.232.3012567

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 15.30-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.51