DERS ADI

: 21'İNCİ YÜZYILDA MİLLİYETCİLİK, ETNİSİTE VE SİYASİ TANINIRLILIK *

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5022 21'İNCİ YÜZYILDA MİLLİYETCİLİK, ETNİSİTE VE SİYASİ TANINIRLILIK * SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TÜRKMEN TÖRELİ

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dünya siyasetinde son zamanlarda ivme kazanan siyasi tanınırlılık kavramını etnisite ve milliyetçilik bağlamında inceleyerek bu kavramın kuramsal altyapısını ve tarihsel oluşum sürecini sorgulamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etnisite ve milliyetçilik konularında farkındalık geliştirmek
2   Sosyal eşitlik mücadelesinde ulusal bilincin ve etnik kimliklerin rolünü anlayabilme
3   "Siyasi tanınırlılık olgusunun kuramsal altyapıyısını tanımlayabilme
4   Tanırlılığın farklı biçimlerini tanıyabilme.
5   "Siyasi tanırlılık olgusunu etnisite ve milliyetçilik çerçevesinde karşılaştırabilme ve sorgulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Kimlik Politikaları
2 Ulusal Kimliklerin Kurgulanması Miller, D. On Nationality, Oxford, 1995. pp. 1-118, Weinstock (1996), Is there a Moral Case for Nationalism , Journal of Applied Philosophy, 13.1 (1996) pp. 87-100
3 Etnik ve Sosyal Kimliklerin Kurgulanması Tambiah, Stanley J. "The Politics of Ethnicity." Assimilationism and Its Discontents: Race, Class, and the New Ethnicity in , Theories of Ethnicity,
4 Etnik ve Sosyal Kimliklerin Kurgulanması Abizadeh, A. (2002), Does Liberal Democracy Presuppose a Cultural Nation Four Arguments , American Political Science Review, 96(3), pp.495-509 , Primordial Sentiments Versus Civil Ties: The Dialectic Between Ethnicity and the State Theories of Etnicity
5 Hegel ve Karşılıklı Tanınırlılığın Kuramı Duquette, David, The Political Significance of Hegel s Concept of Recognition , Bulletin of the Hegel Society of Great Britain 29 (1994): 38-54
6 Tanınırlılığin Biçimleri Stephen Darwall, Two Kinds of Recognition Respect for Persons
7 Ara-Sınav
8 Siyasi Tanınırlılık ve Sosyal Eşitlik What is the Point of Equality Elizabeth Anderson, Thompson, S., 2006, The Political Theory of Recognition: A Critical Introduction dan seçmeler
9 Tanınırlılık ve İktidar İlişkisi: Alex Honneth Integrity and Disrespect: Principles of a Conception of Morality Based on the Theory of Recognition The Struggle for Recognition: The Moral Grammar of Social Conflicts seçmeler
10 Tanınırlılık ve İktidar İlişkisi: Alex Honneth Integrity and Disrespect: Principles of a Conception of Morality Based on the Theory of Recognition The Struggle for Recognition: The Moral Grammar of Social Conflicts seçmeler
11 Tanınırlılık ve Farklılık Politikaları : Charles Taylor Politics of Recognition , Sources of the Self, Charles Taylor
12 Tanınırlılık ve Çok kültürlülük: Charles Taylor Multiculturalism and The Politics of Recognition
13 Tanınrlılık yada Yeniden Paylaşım: Nancy Fraser Recognition without Ethics * Nancy Fraser, Recognition or Redistribution: A Critical Reading of Iris Young s Justice and the Politics of Difference
14 Tanınrlılık yada Yeniden Paylaşım: Nancy Fraser Recognition without Ethics * Nancy Fraser, Recognition or Redistribution: A Critical Reading of Iris Young s Justice and the Politics of Difference

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Anderson, Anderson, Benedict R.1). Imagined communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism. Rev. Ed. London: 2010.
Darwall, Stephen. The Second-Person Standpoint. : Morality, Respect and Accountability.
Eriksen, Thomas Hylland. Ethnicity & Nationalism: Anthropological Perspectives. 3rd Ed.
London: Pluto, 2010.
Fraser, Nancy. Social Justice in the Age of Identity Politics; Redistribution, Recognition and
Participation. The Tanner Lectures on Human Values. Stanford University, April 30-
May 2, 1996.
Fraser, Nancy and Axel Honneth, Redistribution or Recognition A Political-Philosophical
Exchange. London: Verso, 2003.
Honneth, Axel. The Struggle for Recognition: The Moral Grammar of Social Conflicts.
Miller, David. On Nationality. Oxford: Oxford UP, 1995.
Reicher, Stephen ve Nick Hopkins. Self and Nation. London: Sage, 2001.
Ricoeur, P. The Course of Recognition, Cambridge, MA: Harvard UP, 2005.
Schmidt am Busch, H.-C., and C. Zurn, (eds.), The Philosophy of Recognition: Historical and
Contemporary Perspectives. Lanham, 2010.
Taylor, Charles et a, eds. . Multiculturalism and the Politics of Recognition, 1992. Princeton,
NJ: Princeton UP.
Tambiah, Stanley J.: "The Politics of Ethnicity." Ed. Borofsky, R. Assessing Cultural
Anthropology. New York: McGraw-Hill, 1994. pps: 430-442.
Thompson, Richard H. Theories of Ethnicity: A Critical Appraisal. New York: Greenwood P,
1989.
Thompson, Simon. The Political Theory of Recognition: A Critical Introduction,
Cambridge: Polity Press. 2006.
Van den Brink, B., and D. Owen, (eds.), Recognition and Power: Axel Honneth and the
Tradition of Critical Social Theory, Cambridge: Cambridge UP, 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
3.Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com veya esra.coker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Kitap Okuma 13 2 26
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.14
ÖK.2
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.5