DERS ADI

: Bilişsel-Davranışçı Psikoterapi ve Psikopatoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KPS 5032 Bilişsel-Davranışçı Psikoterapi ve Psikopatoloji SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı DSM 5'te yer alan pek çok psikolojik bozukluğun etiyolojisi hakkında bilgi sağlamaktır. Ders kapsamında depresif bozukluk, kaygı bozuklukları, obsesif-kompulsif ve ilişkili bozukluklar, travma ve ilişkili bozukluklar, beslenme ve yeme bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar ve kişilik bozuklukları ele alınacaktır. Ayrıca bu bozuklukların bilişsel davranışçı modelleri ve terapileri incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çeşitli psikolojik bozukluklarının temel fenomenolojik özelliklerini tanımlayabilme
2   Çeşitli psikolojik bozukluklarının bilişsel davranışçı modellerini kavrayabilme
3   Vaka örnekleri temelinde bilişsel davranışçı vaka formülasyonu yapabilme
4   Çeşitli psikolojik bozuklukları için kullanılan bilişsel davranışçı tedavi tekniklerini açıklayabilme
5   Bilişsel davranışçı tedavi tekniklerini seçilmiş vaka örneklerine hipotetik olarak uygulayabilme
6   Güncel literatür temelinde, çeşitli psikolojik bozukluklarında kullanılan tedavi tekniklerinin etkililiğini tartışabilme
7   İlgili bozukluklar için önerilen bilişsel davranışçı model ve tedavi işlemlerini karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin işlenişinin ve hedeflerinin açıklanması
2 Depresyon
3 Depresyon
4 Kaygı Bozuklukları
5 Obsesif Kompulsif ve İlişkili Bozukluklar
6 Travma ve İlişkili Bozukluklar
7 Beslenme ve Yeme Bozuklukları
8 Beslenme ve Yeme Bozuklukları
9 Dissosiyasyon bozuklukları, Bedensel belirti bozuklukları
10 Cinsel İşlev Bozuklukları
11 Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar
12 Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar
13 Kişilik Bozuklukları
14 Kişilik Bozuklukları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A. Savaşır, I., Soygüt, G., & Barışkın, E. (Eds) (2009). Bilişsel Davranışçı Terapiler. 4. Baskı. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
B. Blackburn, I. M., Twaddle, V.,and associates. (1996) Cognitive Therapy in Action: A Practitioner s Casebook. London: Souvenir Press (Educational & Academic) Ltd.
C. Whitfield, G. & Davison, A. (2007). Cognitive Behavioral Therapy Explained. Radcliffe Publishing.
D. Leahy, R. L. (çev. Hasan Hacak, Muhittin Macit, Ferruh Özpilavcı) (2007). Bilişsel Terapi ve Uygulamaları. İstanbul: Litera yayıncılık.
E. Savaşır, I., Soygüt, G., & Barışkın, E. (Eds) (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler. Genişletilmiş 3. Baskı). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
F. Beck, A. T., Freeman, A., & Davis, D. D. (cev. Eds. Tahir özakkaş) (2008). Kişilik bozukluklarının bilişsel terapisi. . İstanbul: Litera yayıncılık.





Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Soru-yanıt
4. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 3 12 36
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154554
ÖK.254554
ÖK.354544
ÖK.455544
ÖK.55545454
ÖK.655554454
ÖK.7555554