DERS ADI

: Mali Düşüncelerin Gelişimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAL 8102 Mali Düşüncelerin Gelişimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Maliye Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAKAN AY

Dersi Alan Birimler

Maliye Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   .İlkçağlardan günümüze kadar devletin temel mali fonksiyonlarını(görevlerini) tanımlamak.
2   Devletin farklılaşan fonksiyonlarını mali açıdan sınıflayarak kamusal hizmet finansmanının nasıl yapıldığını teşhis etmek.
3   Yunan, Roma, Mısır gibi ülkelerde ve Hıristiyanlık, Yahudilik ve İslam inançları açısından tarihi mali sistemlerin mali uygulamalarını örneklerle açıklamak.
4   Orta çağda mali olay ve düşünceleri karşılaştırır, diğer dönemlerle aralarındaki farkları açıklamak.
5   Osmanlı Devletinin uyguladığı özgün mali modellerin başarı/başarısızlığının neden ve sonuçlarını özetlemek.
6   Dünya tarihi açısından çok önemli yere sahip Osmanlı Devleti mali uygulamaları hususunda yargıda bulunmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihte vergi olayı: İlkçağlarda vergi sistemleri
2 Sümer-Mısır ve Hititler de mali olaylar
3 Eski Yunan ve Roma da mali olaylar
4 Orta çağda mali olaylar ve düşüncelerin gelişimi
5 Bütçe hakkının doğuşu ve gelişimi
6 Dinler açısından Mali olaylar(Yahudilik,Hristiyanlık ve İslam da)
7 ARA SINAV
8 ARA SINAV
9 Osmanlı Devleti nin mali yapısı:Mali sistemi ve ekonomik faaliyetleri.
10 Osmanlı Devlet inde kamu gelirleri / giderleri
11 Osmanlı Devletinde toprak mülkiyeti ve dirlik rejimi
12 Osmanlı Devlet inde mali örgüt, vergi toplama sistemleri ve vergi muafiyetleri
13 Osmanlı Devlet inde mahalli idareler
14 Osmanlıda mali bunalımın nedenleri, reformlar ve dış borçlanmanın analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından interaktif bir şekilde ders anlatma yöntemin yanı sıra öğrencilerin araştırmaları ve konuya ilişkin tartışmalarıyla yürütülür. Bu bağlamda, dersi almakla yükümlü olanların derse katılımı ve derse devamları oldukça önemli olup, dönem içi ve dönem sonu performanslarını belirleyebilecek önemli bir faktördür. Bunun yanı sıra öğrencilerin, kendilerine önceden verilecek olan ilgili kaynakları okumaları ve derse aktif şekilde katılmaları performanslarını olumlu etkileyecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyıl Sonu
3 BNS Başarı VZ * 0.20 + FN* 0.80
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + BUT* 0.80


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.11
ÖK.2111
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511111
ÖK.611111