DERS ADI

: Yanlışsız Öğretim Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5040 Yanlışsız Öğretim Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, özel gereksinimli bireylerin öğrenmelerini şekillendirmeye yönelik yöntemlerden yanlışsız öğretim yönetimine ilişkin bilgileri öğrenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edinim- akıcılık- süreklilik ve genelleme öğrenme aşamalarını tanımlayabilir.
2   Edinimi sağlanan davranışın akıcılık- süreklilik ve genellemesinin nasıl gerçekleştirileceğini açıklayabilir.
3   Beceri analizini yapabilir. Tek fırsat yöntemiyle performans alımını açıklayabilir.
4   Çoklu fırsata göre performans alım planı hazırlayabilir.
5   Farklı yaklaşımlara yönelik amaç yazabilir.
6   Eşzamanlı ipucu işlem sürecini uygulayarak, öğretim planı oluşturabilir.
7   Sabit bekleme süreli ipucu işlem sürecini uygulayarak öğretim planı oluşturabilir.
8   Davranış öncesi ipucu yöntemini uygulayarak öğretim planı oluşturabilir.
9   İpucunun giderek azaltılması yöntemini uygulayarak öğretim planı oluşturabilir.
10   İpucunun giderek arttırılması yöntemini uygulayarak öğretim planı oluşturabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yanlışsız Öğretim Nedir
2 Yanlışsız Öğretim Nedir
3 Yanlışsız Öğretimi Çeşitleri
4 Sabit Bekleme Süreli Öğretim
5 Sabit Bekleme Süreli Öğretim
6 Eşzamanlı İpucuyla Öğretim
7 Eşzamanlı İpucuyla Öğretim
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 Artan Bekleme Süreli Öğretim
10 Davranış Öncesi İpucu ve Sınamayla Öğretim
11 Davranış Öncesi İpucu ve Silikleştirmeyle Öğretim
12 Aşamalı Yardımla Öğretim
13 İpucunun Giderek Arttırılmasıyla Öğretim
14 İpucunun Giderek Azaltılmasıyla Öğretim
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kırcaali, İftar, G. (2012). Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması. Ankara: Yuka Kids

Yardımcı kaynaklar:
Tekin, İftar, E. (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1125433
ÖK.2325411
ÖK.3111111
ÖK.4111111
ÖK.5111111
ÖK.6111111
ÖK.7111111
ÖK.8111111
ÖK.9111111
ÖK.10111111