DERS ADI

: Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 1008 Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Özel yetenek ve Öğrenme güçlüğü alanlarında ülkemizde ve uluslararası alanda yapılan çalışmaları özetlemek, karşılaştırmak ve değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zeka tanımlarını ve zeka kuramlarını karşılaştırır.
2   Özel yetenekli bireylerin özelliklerini açıklar.
3   Üstün zeka kuramlarını özel yetenekli bireylerin özellikleri çerçevesinde değerlendirir.
4   Özel yetenekli bireylerin tanılama araçlarına örnek verir.
5   Öğrenme güçlüğünü tanımlar ve türlerini açıklar.
6   Öğrenme güçlüğü bulunan bireylerin özelliklerini açıklar.
7   Öğrenme güçlüğü bulunan bireyleri alanyazın çerçevesinde inceler.
8   Öğrenme güçlüğü bulunan bireyleri tanılama araçlarına örnek verir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zeka nedir Üstün zeka nedir
2 Üstün yetenek nedir
3 Üstün yetenekli çocukların genel özellikleri
4 Üstün yetenekli çocukların tanılanması
5 Öğrenme güçlüğü nedir
6 Öğrenme güçlüğü olan çocukların genel özellikleri
7 Zeka nedir
8 Zeka ve Üstün Zeka Kuramları
9 Zeka ve Üstün Zeka Kuramları
10 Özel yetenekli bireylerin özellikleri
11 Özel yetenekli bireylerin tanılanması
12 Özel yeteneklilik ile ilgili güncel akademik çalışmaların incelenmesi
13 Özel yeteneklilik ile ilgili güncel akademik çalışmaların incelenmesi
14 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
15 Öğrenme Güçlüğü nedir
16 Öğrenme güçlüğü tanımlarının ve türlerinin incelenmesi
17 Öğrenme güçlüğü tanımlarının ve türlerinin incelenmesi
18 Öğrenme güçlüğü tanımlarının ve türlerinin incelenmesi
19 Öğrenme güçlüğü bulunan bireylerin tanılanması
20 Öğrenme güçlüğü ile ilgili güncel akademik çalışmaların incelenmesi
21 Öğrenme güçlüğü ile ilgili güncel akademik çalışmaların incelenmesi
22 Öğrenme güçlüğü ile ilgili güncel akademik çalışmaların incelenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Carpenter, B., Egerton, J., Brooks, T., Cockbill, B., Fotheringham, J., Bloom, T., ... & Thistlethwaite, J. (2015). Engaging Learners with Complex Learning Difficulties and Disabilities: A Resource Book for Teachers and Teaching Assistants. Routledge.
2. Lloyd, J. W., Kameenui, E. J., & Chard, D. J. (Eds.). (2014). Issues in educating students with disabilities. Routledge.
3. Harwell, J. M., & Jackson, R. W. (2014). The complete learning disabilities handbook: Ready-to-use strategies and activities for teaching students with learning disabilities. John Wiley & Sons.
4. Taylor, A. E. B. (2014). Diagnostic Assessment of Learning Disabilities in Childhood: Bridging the Gap Between Research and Practice. Springer Science & Business Media.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, örnek olay, araştırma ve problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:

Ara sınav yazılı olarak yapılır.

Ödev/sunumlar verilen ödevin türüne göre yazılı ya da sözlü olarak yapılabilir.

Yoklama sınavları ders dönemi içerisinde herhangi bir zamanda yazılı olarak gerçekleştirilir.

Dersin öğretim üyesi dönem başlangıcında ilgili dersin izlencesini yayınlayarak dersin değerlendirme çerçevesinde değişiklikler yapabilir.

Değerlendirme Kriteri:

Ara sınav, açıklanan ara sınav tarihlerinde gerçekleştirilir. Farklı soru tiplerini (açık uçlu, çoktan seçmeli vb.) içerir ve cevap anahtarı ya da dereceli puanlama anahtarı üzerinden değerlendirilir.

Yazılı yoklama sınavları farklı soru tiplerini (açık uçlu, çoktan seçmeli vb.) içerir ve cevap anahtarı ya da dereceli puanlama anahtarı üzerinden değerlendirilir.

Ödev/sunum çalışmaları verilen ödev sayısı ve alınan puanların aritmetik ortalaması alınarak hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Döneme ait ders izlencesinde açıklanmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Döneme ait ders izlencesinde açıklanmaktadır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Döneme ait ders izlencesinde açıklanmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Örnek olay çalışması 9 2 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 6 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1523211
ÖK.2254133
ÖK.3325411
ÖK.4111111
ÖK.5111111
ÖK.6111111
ÖK.7111111
ÖK.8111111