DERS ADI

: Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 1009 Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların iletişim ve sosyal becerilerini geliştirebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zhin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunun tarihini açıklayabilecektir
2   Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğuna ilişkin temel terim ve kavramları doğru bir biçimde kullanabilecektir
3   Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunu tanılanmaya dayalı değerlendirme süreçlerini açıklayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunun sosyal bir olgu olarak incelenmesi. Zihin Engellilerin eğitiminin tarihsel gelişimi
2 Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunun Tanımı ve Terimler
3 Sınıflama, Görülme Sıklığı, Yaygınlık
4 Nedenleri
5 Özellikleri
6 Değerlendirme: Tıbbi ve Eğitsel
7 Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunda Erken Çocukluk Eğitimi (0-3, 3-6 Yaş)
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunda İlköğretim
10 Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunda İlköğretim sonrası eğitim
11 Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunda Yetişkinlik Döneminde eğitim.
12 Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunun Eğitiminde Ailesel ve Sosyal Konular: Ailesel Konular
13 Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunun Eğitiminde Ailesel ve Sosyal Konular: Ailesel Konular
14 Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunun Eğitiminde Ailesel ve Sosyal Konular: Sosyal Konular
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kırcaali, İftar, G. (2012). Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması. Ankara: Yuka Kids

Yardımcı kaynaklar:
Tekin, İftar, E. (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama/Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Proje Tasarımı/Yönetimi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1542133
ÖK.2223544
ÖK.3312544