Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Biyoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. KEREM CANLI |
Dersi Alan Birimler |
Biyoloji |
Dersin Amacı |
Ekonomik botanik dersinin amacı, insanlar ve bitkiler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İnsanların, gıda, ilaç, tekstil, barınak vs. ihtiyaçları bitkiler olmadan gerçekleşemez. Bitkiler olmadan yaşam gezegenimizde imkansız olacaktır. Bitki ve bitkisel ürünler olmadan insan, sefil, çıplak ve aç olurdu. Çoğumuzun bitkileri tanımada bilgisi yetersizdir ama hayatımızın hemen her yönünde onlar vardır. Bu dersin amacı da, bu farkındalığı yaratmak ve bitkilerin insan hayatı için ne kadar vazgeçilmez olduğuna dikkat çekmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Öztığ, F., Faydalı Bitkiler, 1971, İstanbul Üniv. Yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Soru-Yanıt |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenci ara sınav ile yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Daha sonra ilan edilecektir |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|