DERS ADI

: Öğrenme Güçlüklerinde Güncel Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6045 Öğrenme Güçlüklerinde Güncel Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenme güçlüğü konusunda ülkemizde ve dünyada yapılan güncel çalışmaları araştırmaktır. Öğrenme güçlüğünde okuma, yazma ve matematikte yaşanan problemleri araştırmak ve Türkiye de ve dünyada bu konular ile ilgili yapılan çalışmaların karşılaştırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme güçlüğü, Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite konusunda yapılan çalışmaları inceler
2   Öğrenme güçlüğü ve okuma problemlerine ilişkin araştırmaları inceler.
3   Öğrenme güçlüğü ve yazma problemlerine ilişkin araştırmaları inceler.
4   Öğrenme güçlüğü ve matematik problemlerine ilişkin araştırmaları inceler.
5   Türkiye de ve yurt dışında öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite ile ilgili yapılan çalışmalardan derleme makale yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme ve öğrenmenin gelişimi
2 Öğrenme güçlüğünü açıklayan yaklaşımlar
3 Öğrenme Güçlüğü- Dikkat eksikliği- Hiperaktiviteye sahip çocukların özellikleri
4 Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların karşılaştıkları davranışsal, sosyal, duygusal problemler
5 Öğrenme Güçlükleri ve Aile
6 Öğrenme güçlüğü-Dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan bireylerin eğitimi
7 Öğrenme güçlüğü olan bireylerde teknoloji kullanımı
8 Öğrenme güçlüğünde okuma problemleri araştırmaları
9 Ara Sınav
10 Öğrenme güçlüğünde yazma problemleri araştırmaları
11 Öğrenme güçlüğünde matematik problemleri araştırmaları
12 Yurt dışında Dikkat eksikliği ve Hiperaktivitede yapılan araştırmaların incelenmesi
13 Türkiye de Öğrenme güçlüğü ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
14 Yurt dışında Öğrenme güçlüğü ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
15 Türkiye de ve yurt dışında yapılan çalışmaların karşılaştırılması
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Carpenter, B., Egerton, J., Brooks, T., Cockbill, B., Fotheringham, J., Bloom, T., ... & Thistlethwaite, J. (2015). Engaging Learners with Complex Learning Difficulties and Disabilities: A Resource Book for Teachers and Teaching Assistants. Routledge.
2. Lloyd, J. W., Kameenui, E. J., & Chard, D. J. (Eds.). (2014). Issues in educating students with disabilities. Routledge.
3. Harwell, J. M., & Jackson, R. W. (2014). The complete learning disabilities handbook: Ready-to-use strategies and activities for teaching students with learning disabilities. John Wiley & Sons.
4. Taylor, A. E. B. (2014). Diagnostic Assessment of Learning Disabilities in Childhood: Bridging the Gap Between Research and Practice. Springer Science & Business Media.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13353434444
ÖK.23444445555
ÖK.33335533242
ÖK.43443245333
ÖK.53354354444