DERS ADI

: Hac Alanları ve Destinasyonlarının Yönetimi ve Pazarlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5103 Hac Alanları ve Destinasyonlarının Yönetimi ve Pazarlaması SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere hac alanları ve destinasyonlarının yönetimi ve pazarlaması konusunda kapsamlı ve bütünleşik bir yaklaşım kazandırmaktır. İnanç turizmi destinasyonlarının geliştirilmesi ve başarılı bir şekilde yönetilmesi için gerekli ana faktörlerin öğretilmesi amacını taşır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizmin bir hac alanı ya da inanç turizmi destinasyonu geliştirmek ve pazarlanmasını sağlamak amacıyla başarılı bir şekilde nasıl kullanılabileceğinin değerlendirilmesi.
2   İnanç turizmi destinasyonları ve hac alanları ziyaretçilerinin beklentilerini karşılayabilmek amacıyla turist davranışının değerlendirilmesi.
3   Yahudi, Hıristiyan, Müslüman ve pagan dinlerin hac alanları ile dünya çapındaki hac organizasyonlarının öğrenilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması
2 Bir Turist Ürün Paketi olarak İnanç Turizmi Destinasyonu
3 Destinasyon Pazarlama Organizasyonları ve Diğer Önemli Aktörler
4 Hac Alanları (Dünyada ve Türkiye de)
5 Dünyada ve Türkiye deki Hac Organizasyonları
6 İnanç Turizm Kaynaklarının Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi
7 Hac Alanları ve Destinasyonlarının Stratejik Pazarlaması
8 Hac Alanları ve Dini Destinasyonların Sürdürülebilirliği
9 Hac Alanları ve Destinasyonlarında Marka ve İmaj
10 Hac Alanları ve Destinasyonlarındaki Ziyaretçi Davranışı
11 Hac Alanları ve Destinasyonlarında Paydaş Yönetimi
12 Turizm Alanındaki Gelişmelerin İnanç Turizmine Olan Etkilerinin Yorumlanması ve Örnek Olaylar
13 Turizm Pazarlaması Alanındaki Gelişmelerin Hac Alanları ve Destinasyonlarının Pazarlanmasına Etkileri
14 Dönem Ödevi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Michael Stausberg (2011). Religion and Tourism: Crossroads, Destinations and Encounters. The United States: Routledge.

Yardımcı kaynaklar:
S. Pike (2004). Destination Marketing Organisations. Oxford: Elsevier.
Simon Coleman & John Elsner (1995). Pilgrimage: Past and Present in the World Religions. Harvard University Press.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.
Ödevlerin ve sunumların hazırlanışına ilişkin bilgi öğrenci sayısı da dikkate alınarak dönem başında ayrıntılı olarak verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev 01 / 02:
Soru (Dersin içeriği ile ilgili herhangi bir soru)
Soruda sorulan terimler/kavramlar açıklanmamış veya tamamen yanlış yanıt verilmiştir. - Zayıf (%0)
Soruda sorulan terimler/kavramlar yüzeysel açıklanmış veya kısmen tatmin edici bir yanıt verilmiştir. - Yetersiz (%20)
Soruda sorulan terimler/kavramlar kısmen açıklanmıştır. - Orta (%40)
Soruda sorulan terimler/kavramlar beklenen tüm ayrıntılar verilmeden kısmen açıklanmıştır. - İyi (%60)
Soruda sorulan terimler/kavramlar tatmin edici bir şekilde açıklanmış, beklenen ayrıntılara yer verilmiştir. - Çok İyi (%80)
Soruda sorulan terimler/kavramlar beklenen tüm ayrıntılarla eksiksiz olarak açıklanmıştır. - Mükemmel (%100)
Dönem Projesi:
Dönem projesinin herhangi bir başlığı:
Başlık yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Zayıf (%0)
İçerik zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş Yetersiz (%20)
İçerik biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (%40)
İçerik, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. İyi (%60)
İçerik büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (%80)
İçerik tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. Mükemmel (%100)
Sunum:
Sunumun not verilen herhangi bir bileşeni:
Bileşen yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Zayıf (%0)
Bileşen zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş. Yetersiz (%20)
Bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (%40)
Bileşen, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. İyi (%60)
Bileşen büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (%80)
Bileşen tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

to be announced

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14353433544
ÖK.24453545545
ÖK.35344434434