DERS ADI

: İnanç Turizminde Rekreasyon ve Boş Zaman Faaliyetleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5076 İnanç Turizminde Rekreasyon ve Boş Zaman Faaliyetleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin boş zaman, rekreasyon kavramları, boş zaman faaliyetleri ve hizmet sektörüne etkileri ile çeşitli rekreasyon ve eğlence etkinliklerinin yönetimi ve inanç turizmi ile olan ilişkisini anlamasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizm sistemi içinde boş zaman ve rekreasyon kavramlarının ve rekreasyon faaliyetlerinin yeri ve öneminin anlaşılması
2   Turistik tüketicinin değişen beklentileri içinde rekreasyonun yeri ve öneminin anlaşılması ve bu anlayışı pratiğe taşıyacak bilgi birikiminin sağlanması,
3   İnanç turizminde rekreasyon faaliyetlerinin içeriğinin planlanması ve pazarlanması sürecinin anlaşılması,
4   İnanç turizmi içinde yer alabilecek rekreasyon ve eğlence faaliyetlerinin belirlenmesi ve bu türden etkinliklerin düzenlenmesi,
5   Rekreasyon ve boş zaman faaliyetlerinin toplum üzerindeki ekonomik ve sosyal etkilerinin anlaşılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Boş Zaman ve Rekreasyon Kavramları
2 Boş Zaman ve Rekreasyonun Turizmdeki Yeri ve Önemi
3 Rekreasyon ve Eğlence Faaliyetleri (Tanım, Özellikler, Sınıflandırma)
4 Rekreasyon ve Eğlence Faaliyetlerinin Turizm Sektörüne Ekonomik Etkileri
5 Rekreasyon Faaliyetlerinin Planlanması
6 Doğal Kaynakların Rekreatif Amaçlı Kullanımı
7 Animasyon: Kavram, Kapsam ve Faaliyet Çeşitleri ve Animasyon Yönetimi
8 Rekreasyonun Hac Alanları ve İnanç Destinasyonları Açısından Önemi
9 İnanç Turizmine Özgü Rekreasyon Faaliyetleri
10 Rekreasyon ve Boş Zaman Yönetiminde Gönüllülük ve Turizmdeki Uygulamaları
11 Etik: İnsan/Toplum ve Çevresel Sorumluluklar
12 Rekreasyon Faaliyetlerindeki Yeni Eğilimler
13 İnanç Turizminde Rekreasyon Faaliyetleri (Örnek Olaylar)
14 Dönem Ödevi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
George Torkildsen (2005). Leisure and Recreation Management. Psychology Press.

Yardımcı kaynaklar:
Pater Hayward (2002). GCSE Leisure and Tourism. Heinemann.
John C. Crossley, Lynn M. Jamieson & Russell E. Brayley (2011). Introduction to Commercial Recreation and Tourism. Sagamore Publishing.
N. Hacıoğlu, A. Gökdeniz & Y. Dinç (2003). Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık.
S. Karakucuk (2008). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme. Gazi Kitabevi

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevlerin ve sunumların hazırlanışına ilişkin bilgi öğrenci sayısı da dikkate alınarak dönem başında ayrıntılı olarak verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2,5 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1554
ÖK.2445
ÖK.34554554
ÖK.4544545
ÖK.5555