DERS ADI

: İnanç Turizminde Girişimcilik Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5074 İnanç Turizminde Girişimcilik Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, genel girişimcilik bilgisinin edinilmesini, küçük işletme kurulmasının ve yönetilmesinin gereksinimlerini ve inanç turizmine özgü girişimcilik alanlarının, inanç turizmindeki mevcut girişimci örneklere değinerek öğrenilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Girişimcilik ve girişimcilik kavramları hakkında genel bilgi sahibi olmak
2   Girişimcilik sürecini değerlendirebilmek ve analiz edebilmek
3   Girişimcilik için gerekli analizleri yapabilme yeteneği kazanmak ve doğabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
4   Yeni iş kurmak için iş planı oluşturabilmek ve operasyon ve yönetim hakkında bilgi sahibi olmak
5   Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir yürütebilmek
6   İnanç turizminde girişimcilik alanlarını öğrenmek, iş fırsatları hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Girişimcilik Kavramının Tanımı, Tarihsel Gelişimi ve Toplumsal Önemi
2 Girişimcinin Tanımı ve Özellikleri, Girişimci Türleri
3 Yenilik ve Yaratıcılık Kavramları ve Girişimcilik Sürecindeki Yeri
4 Turizm Alanında Girişimcilik Süreci
5 Turizmde Girişimcilik, Aile İşletmeleri ve Küçük İşletmeler
6 Girişimcilikte Stratejik Yönetim ve Planlama Süreci
7 İş Planı Oluşturma (Pazarlama)
8 İş Planı Oluşturma (Finans ve Planlama)
9 Girişimci Örgütlerde Operasyon ve Yönetim
10 Kurum İçi Girişimcilik ve Kurumsal Girişimcilik
11 Sosyal Girişimcilik
12 İnanç Turizminde Girişimcilik (İş Alanları ve Uygulama Süreçleri)
13 İnanç Turizminde Farklı İş Alanları
14 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Alison Morrison, Mike Rimmington & Clare Williams (1999). Entrepreneurship in the Hospitality, Tourism and Leisure Industries. Butterworth-Heinemann.

Yardımcı kaynaklar:
Thomas W. Zimmerer and Norman M. Scarborough (2005). Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management. PrenticeHall.
Heidi Dahles & Karin Bras (1999). Tourism and Small Entrepreneurs: Development, National Policy, and Entrepreneurial Culture: Indonesian Cases. New York: Cognizant Communication Corporation.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, örnek olaylar, makale incelemeleri, ödevler, sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini pratiğe aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem Ödevi ve Sunum: Sunumun dönem ödevinin değerlendirilmesine katkısı %30'dur.
Dönem Ödevi:
Dönem ödevinin herhangi bir başlığı:
Başlık yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
İçerik zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş - Yetersiz (%20)
İçerik biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
İçerik, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. - İyi (%60)
İçerik büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
İçerik tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)
Sunum:
Sunumun not verilen herhangi bir bileşeni:
Bileşen yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bileşen zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş. - Yetersiz (%20)
Bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bileşen, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. - İyi (%60)
Bileşen büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bileşen tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
2. Derse devam önemlidir.
3. Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
4. Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.
5. Öğrenci derslere hazırlanarak gelmelidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1,5 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.2554
ÖK.3554
ÖK.4544554
ÖK.5544554
ÖK.65445454