DERS ADI

: İnanç Turizminde Yiyecek ve İçecek Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5093 İnanç Turizminde Yiyecek ve İçecek Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MANOLYA AKSATAN KAPLANSEREN

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere yiyecek ve içecek yönetim uygulamaları ve inanç turizmine olan etkileri hakkında ayrıntılı bilginin verilmesi, yiyecek ve içecek konusunda farklı bir yaklaşım gerektiren inanç turizminde göz önüne alınması gereken noktaların aktarılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yiyecek-içecek hizmetleri yönetiminin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgileri inanç turizmi alanında kullanabilme.
2   Yiyecek-içecek hizmetlerinin yönetimi ve pazarlamasını tüm yönleri ile kavrayabilme ve bu bilgileri inanç turizmi alanına uyarlayabilme.
3   Yiyecek ve içecek hizmetlerinin inanç turizmindeki özel yerini anlayabilme, bu alandaki gelişmeleri izleyecek bilgi birikimine sahip olma, bu hizmetler ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişkiyi kavrayarak gerektiğinde sorunları çözebilme, müşteri beklentilerini karşılayacak uygulamaları yaşama geçirebilme.
4   Helal gıda, koşer, vejeteryan ve vegan beslenmenin ve yasaklı gıdaların dini turizmde yiyecek ve içecek hizmetlerine olan etkilerinin kavrayarak turizm sektöründeki paydaşlara bu konularda bilgi sunabilme.
5   Çeşitli inançlara uygun standart yemek tariflerinin oluşturulma sürecini anlayabilme, bu süreci yönetebilecek bilgi birikimine sahip olma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turizmde Yiyecek ve İçecek İşletmelerinin Yeri ve Önemi
2 Yiyecek Hizmet Endüstrisi
3 Yiyecek ve İçecek Operasyonlarının Organizasyonu
4 Yiyecek ve İçecek Hizmetlerinin Pazarlaması
5 Standard Üretim Maliyetleri ve Fiyatlama Stratejileri
6 Faaliyet Alanı, Tasarımı ve Ekipmanı
7 HACCP Kavramı ve ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetimi Sistemleri
8 İnanç Turizminde Yiyecek ve İçecek Konusunun Önemi
9 Farklı Müşteri Gruplarının Beklentilerini Karşılayacak Menü Planlaması
10 Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Dengeli Beslenme, Hijyen Kavramı, Gıda Kaynaklı Sağlık Riskleri
11 Helal Gıda Kavramı ve İnanç Turizmindeki Yeri
12 Koşer Gıda Kavramı
13 Vejetaryen ve Vegan Beslenme Kavramları
14 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Mian N.Riaz, Muhammad M. Chaudry, (2003) Halal Food Production (2003). CRC Press.
Zushe Yosef Blech (2008) Kosher Food Production, John Wiley & Sons.

Yardımcı kaynaklar:
N. Koçak (2016). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık


Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevlerin ve sunumların hazırlanışına ilişkin bilgi öğrenci sayısı da dikkate alınarak dönem başında ayrıntılı olarak verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav : Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Manolya AKSATAN KAPLANSEREN

manolya.aksatan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 16 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15434554344
ÖK.25544544535
ÖK.34444445444
ÖK.44355534544
ÖK.55355333455