DERS ADI

: Hint Dinlerinde Festivaller

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5062 Hint Dinlerinde Festivaller SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Hint dinlerindeki festivallerin turizm açısından arz ettiği önemin anlaşılmasını sağlamaktır. Festivallerin söz konusu dinlerdeki önemi, mitolojik kökeni, isimlendirilmesi ve başlıca kutlanış biçimlerinin ele alınması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hinduizm de festivallerin sosyal ve psikolojik işlevlerini kavrar.
2   Hindu bahar festivallerinin önemi hakkında bilgi edinir.
3   Hindu sonbahar festivallerinin önemi hakkında bilgi edinir.
4   Hindu festivallerinin mitolojik kökenini öğrenir.
5   Budizm de festivallerin sosyal ve psikolojik işlevlerini kavrar.
6   Budist festivallerinin önemini ve mitolojik kökenini öğrenir.
7   Caynizm de ve Sihizm de festivallerin içeriğini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Hinduizm de festivallerin önemi
3 Hindu kutsal metinlerinde festivaller
4 Holi kutlamaları
5 Divali kutlamaları
6 Kumbh Mela festivali
7 Diğer Hindu festivalleri
8 Ara sınav
9 Budizm de başlıca festivaller
10 Budist festivallerin önemi
11 Vesak kutlamaları
12 Diğer Budist kutlamaları
13 Caynizm'de festivalleri
14 Sihizm'de festivalleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Karen Bellenir, Religious Holidays and Calendars: An Encyclopedic Handbook, Omnigraphics, U.S., 2004.
2. Frank Salamone, Ed., Routledge Encyclopedia of Rites Rituals and Festivals, Routledge, New York, 2004.
3. Helene Henderson, Ed., Holidays, Festivals, and Celebrations of the World Dictionary: Detailing Nearly 2,500 Observances from all 50 States and more than 100 Nations, Omnigraphics, Detroit, 2005.
4. J. Gordon Melton, Ed., Religious Celebrations: An Encyclopedia of Holidays, Festivals, Solemn Observances, and Spiritual Commemorations (Vol. 2), ABC-Clio, California, 2004.
5. Robin Rinehart, Contemporary Hinduism: Rituals, Culture, and Practice, ABC-Clio, California, 2004.
6. Jeaneane D. Fowler, Hinduism: Beliefs and Practices, Sussex Academic Press, Brighton, 1997.
7. Peter Harvey, An Introduction to Buddhism: Teachings, History, and Practices, 2nd. Cambridge Uni. Press, Cambridge, 2013.
8. Rupert Gethin, The Foundations of Buddhism, Oxford Uni. Press, Oxford, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-cevap, ödev ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Daha sonra ilan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Hammet ARSLAN

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1344
ÖK.2344
ÖK.3434
ÖK.45
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7