DERS ADI

: Tevrat, İncil ve Kuran Atlası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5048 Tevrat, İncil ve Kuran Atlası SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ZAFER DUYGU

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam dinlerinin kutsal yer ve mekânlarını onların kutsal kitapları olan Tevrat, İncil ve Kur an merkezli olarak tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudiliğe ait kutsal yer ve mekânları Tevrat merkezli olarak tanımak
2   Hristiyanlığa ait kutsal yer ve mekânları İncil merkezli olarak tanımak.
3   İslama ait kutsal yer ve mekânları Kur an merkezli olarak tanımak
4   Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait ortak kutsal yer ve mekânları tanımak.
5   Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait kutsal kitap dışı kutsal yer ve mekanları tanımak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tevrat a göre Yahudiliğin kutsal yer ve mekanları,
2 Tevrat a göre Yahudiliğin kutsal yer ve mekanları,
3 Tevrat a göre Yahudiliğin kutsal yer ve mekanları,
4 İncil e göre Hristiyanlığın kutsal yer ve mekanları,
5 İncil e göre Hristiyanlığın kutsal yer ve mekanları,
6 İncil e göre Hristiyanlığın kutsal yer ve mekanları,
7 Kur an a göre Müslümanlığın kutsal yer ve mekanları,
8 Kur an a göre Müslümanlığın kutsal yer ve mekanları,
9 Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait ortak kutsal yer ve mekanlar,
10 Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait ortak kutsal yer ve mekanlar,
11 Yahudiliğin Tevrat dışı kutsal yer ve mekanları,
12 Hristiyanlığın İncil dışı kutsal yer ve mekanları,
13 İslam ın Kur an dışı kutsal yer ve mekanları.
14 Dönem Ödevi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ömer Dumlu-Rıza Savaş, Kur an Atlası, Ankara 2007.
2. El-Faruki, İslam Kültür Atlası, İstanbul 2014.
3. Paul Lawrence, Kutsal Kitap Atlası, İstanbul 2008.
4. DİB, İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1988-2014.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında aldığı puana göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muammer.erbas@deu.edu.tr, muammererbas@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2,5 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15444544
ÖK.255454555
ÖK.3444
ÖK.4555
ÖK.554444