DERS ADI

: Diplomasi Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5047 Diplomasi Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ NURİ ADIYEKE

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Diplomasi tarihini öğrenmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ulusal devletlerin ortaya çıkışı ve Westfalya ile başlayan sürecin başlaması
2   Napolyon Savaşları ile yıkılan düzenin Viyana Kongresi ile tekrar kurulması
3   Raison d'etat politikasından güç dengesine geçilmesi ve Alman Birliği ile güç dengesinin esnekliğini kaybetmesi
4   Birinci Dünya Savaşına giden yolun sonrasında faşizm ile İkinci Dünya savaşına girilmesi
5   Soğuk Savaş, Detente ve Sovyetler Birliği'nin yıkılmasıyla tek kutuplu sisteme girilmesi
6   Küreselleşme ve ABD'nin yeni politikaları yanında eksen devletlerle işbirliği

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin sınırları kaynakları. Kavramlar.
2 Weslfalya Anlaşması, diplomasi.
3 Richelieu ve Raison d'etat
4 Fransız Devrimi ve etkileri
5 Viyana uyumu, Meternich politikaları
6 III. Napolyon, Bismarch ve Alman Birliği
7 Reelpolitik
8 Ara sınav
9 Birinci Dünya Savaşı
10 Stresemann ve iki savaş arası dönem
11 İkinci Dünya Savaşı
12 Soğuk Savaş'a Giriş
13 Sınırlama, Kore Savaşı, Macar Ayaklanması
14 Detente, Vietnam
15 Soğuk Savaş'ın sona ermesi. Yeni Dünya düzeni
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KISSINGER Henry, Diplomacy, New York, Simon&Schuster Publication, 1994.
ARMAOĞLU Fahir, XIX. Yüzyıl Siyasi Tarihi: 1789-1914, Türk Tarih Kurumu Yayını, Ankara, 1999.
ARMAOĞLU Fahir, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1995), Timaş Yayınları, İstanbul, 2014.
Diplomasi Tarihi, (Edit: Barış Özdal, Kutay Karaca), Dora yayınları, Bursa, 2017.
İSKİT Temel, Diplomasi tarihi, Teorisi, Kurumları ve Uygulaması, Bilgi Üniversitesi Yayını, İstanbul, 2022.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve tartışılması.
Metinlerin incelenmesi ve tartışılması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ö.Ç. 1-3. Arasınavsa sorulacak soruya verilen yanıtlar ile değerlendirilecektir.
Ö.Ç. 1-5. Final sınavında sorulacak sorulara verilen yanıtlar ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2-Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3-Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nuri.adiyeke@deu.edu.tr
Ofis tel: 0 232 301 8750

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 13.00-14.50

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 31 31
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.154
ÖK.254
ÖK.354
ÖK.454
ÖK.554
ÖK.654