Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TÜRKMEN TÖRELİ |
Dersi Alan Birimler |
Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
21. yüzyılda küreselleşmenin hızlanmasıyla birlikte dünyada Avrupa Birliği gibi uluslararası işbirliği örgütlerinin çoğaldığı gözlemlenmektedir. Avrupa Birliği ekonomik bütünleşme temeline dayanan bir bölgesel bütünleşme girişimidir. Derste, öğrencilerin küreselleşme ve bölgeselleşme ekseninde Avrupa ekonomik bütünleşmesinin gelişimini, dinamiklerini ve gelecek perspektiflerini kavrayabilmeleri ve güncel ekonomik gelişmeler ışığında stratejik analizler yapabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Appleyard, D. R., Field A. J. (1995). International Economics. Chicago: Second Edition, Von Hoffmann Press. Inc.
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Whether the student has knowledge about the topics covered in the course, the ability to evaluate and discuss on the topics will be evaluated by midterm and final exams. Students' ability to follow, analyze and discuss current developments will be measured by the homework they prepare. |
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunluluğu bulunmaktadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
turkmen.toreli@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi: 11:00 - 12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|