DERS ADI

: TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 2024 TÜKETİCİ DAVRANIŞI ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜZİDE ZEYNEP ÇANKAYA

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışını etkileyen kişilik, yaşam tarzı, motivasyon, algılama gibi bireysel faktörler ile kültür, alt-kültür, sosyal sınıf, referans gruplar ve aile gibi toplumsal faktörleri irdeleyebilme
2   Tüketici karar verme sürecinde etkili olan faktör ve süreçleri analiz edebilme
3   Tüketici karar verme ve tercih model ve aşamalarını kavrayarak turizmde tüketici davranışını değerlendirebilme
4   Turizmde tüketici davranışını anlamada tüketici araştırmalarının rolünü algılayarak bu alanda araştırma yapabilme becerisi kazanma
5   Pazarlama alanında tüketicinin önemini kavrayarak tüketici hakları, tüketicini korunması ve sosyal açıdan sorumlu pazarlama anlayışını savunabilme
6   Turizm pazarlamasında turist davranışı üzerine analitik bir bakış açısı ve kavrayış geliştirerek turizmde pazarlama yönetiminde edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş: Tüketici Davranışı Kavramı ve Disiplinler arası Yaklaşım Tüketici davranışı kavramı ve diğer disiplinlerle olan ilişkileri
2 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi Tüketici davranışının pazarlamadaki yeri ve önemi, tüketici türleri
3 Tüketiciler: Alışveriş, Satın Alma ve Değerlendirme Tüketiciler: Alışveriş, satın alma ve değerlendirme konuları incelenecektir.
4 Tüketici Davranışında Kişisel Etkiler: Kişilik, Değerler, Tutumlar ve Yaşam Biçimleri Tüketici Davranışında Kişisel Etkiler: Kişilik, Değerler, Tutumlar ve Yaşam Biçimleri
5 Tüketici Davranışında Sosyo-Kültürel Etkiler Tüketici davranışında sosyo-kültürel ve grup etkileri
6 Tüketici Davranışında Psikolojik Etkiler ve Tüketicilerin Ürünleri Satın Alırken Algıladıkları Riskler Algılama, öğrenme , tutum ve inançlar ile işlevsel risk, fizikl risk, finansal risk, sosyal risk, psikolojik risk, zaman riski
7 Tüketici Davranışı Modelleri Kara Kutu Modeli, Açıklayıcı (Geleneksel Klasik) Model ve Tanımlayıcı (Çağdaş) Modeller
8 Tüketici Tutumları Bilişsel Tutum, Duygusal Tutum, Davranışsal Tutum
9 Satın Alma Karar Süreci I Karar kavramı ve yaklaşımları, karar tipleri ve süreci
10 Satın Alma Karar Süreci II Karar kavramı ve yaklaşımları, karar tipleri ve süreci
11 Turist Deneyimi ve Deneyim Sonrası Davranış Biçimi Tüketici deneyimi, memnuniyeti ve sadakati
12 Dijital Çağın Tüketici Davranışına Etkileri ve Postmodernizm Dijital çağın tüketici davranışına olan etkileri
13 Tüketici Yandaşlığı, Tüketici Hak ve Sorumluluğu Tüketici haklarını koruma konuları
14 Kültür ve Postmodernizm Güncel tüketici davranış biçimlerinin ele alınması, dönem genel tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Örnek olay çözümlemeleri
Ödevler
Sunum
Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65