DERS ADI

: MİSAFİR İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 3031 MİSAFİR İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY TAŞ GÜRSOY

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Dersin amacı, turizmde müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin temel kavram ve ilkeleri, müşteri ilişkilerinde kullanılan araç ve yöntemleri gelişim süreci içerisinde genel hatları ile öğrenciye tanıtmak ve öğrencilerin müşteri ilişkileri alanında yaratıcı düşünmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Stratejik, operasyonel ve analitik misafir ilişkileri yönetimi kavramlarını karşılaştırmak
2   Müşteri hizmetlerinde teknoloji ve sosyal medya kullanımını yorumlayabilmek
3   Misafir ilişkileri yönetimi planının temel unsurlarını ve müşteri geribildirimlerini analiz edebilmek için etkin yöntemleri ayırt edebilmek.
4   Misafir ilişkileri yönetiminde misafiri anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş Dersin tanıtımı: Derse ilişkin kurallar ve değerlendirme hakkında bilgilendirme Kavramsal çerçeve: Hizmet sektöründe misafir, misafir ilişkileri, ilişki yönetimi, halka ilişkiler kavramları
2 Misafir İlişkileri Yönetimi (CRM) iş modelleri Stratejik CRM, Analitik CRM, Operasyonel CRM Stratejik CRM MİY'in tanımları Ürün odaklı- Üretim odaklı- Satış odaklı- Müşteri veya pazar odaklı
3 Misafir ilişkileri yönetimi OPERASYONEL CRM Pazarlama otomasyonu-Satış gücü otomasyonu-Hizmet otomasyonu
4 Guest relations management ANALYTICAL (OR ANALYTIC) CRM Sosyal medyada misafir ilişkileri yönetimi nasıl düşünülmeli
5 CRM ilkeleri Sınıfta makale incelemesi soru cevap
6 CRM'in gelişimi ve işlevleri Sınıfta makale incelemesi soru cevap
7 Destinasyon yönetiminde CRM 1 örnek incelemesi
8 Destinasyon yönetiminde CRM 2 örnek incelemesi
9 Hizmet karşılaşmaları- Misafiri anlamak
10 Hizmet alanı aracılığıyla misafir ilişkileri Hizmet alanının unsurları Hizmet sunumunda hizmet alanının stratejik rolü Hizmet alanlarının geliştirilmesi Hizmet alanları ve tüketici davranışı Bekleme hattı stratejileri COVID-19 ve hizmet alanı
11 Misafirle ilgili verilerin toplanması ve paylaşılması Turizm sektöründe müşteri ilişkileri stratejisinin seçimi Pazar araştırmasının önemi
12 Misafir ilişkileri planı
13 Misafir şikayetleri/verilerinin değerlendirilmesi/zor misafirlerle baş etmek
14 Misafir ilişkilerinde güncel eğilimler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prior, D. D., Buttle, F., & Maklan, S. (2024). Customer Relationship Management: Concepts, Applications and Technologies. Taylor & Francis.
Sadhu, A. K. R., Parfenov, M., Saripov, D., Muravev, M., & Sadhu, A. K. R. (2024). Enhancing Customer Service Automation and User Satisfaction: An Exploration of AI-powered Chatbot Implementation within Customer Relationship Management Systems. Journal of Computational Intelligence and Robotics, 4(1), 103-123.
Ferrer-Estévez, M. and Chalmeta, R. (2023), "Sustainable customer relationship management", Marketing Intelligence & Planning, Vol. 41 No. 2, pp. 244-262. https://doi.org/10.1108/MIP-06-2022-0266.
Sadhu, A. K. R., Parfenov, M., Saripov, D., Muravev, M., & Sadhu, A. K. R. (2024). Enhancing Customer Service Automation and User Satisfaction: An Exploration of AI-powered Chatbot Implementation within Customer Relationship Management Systems. Journal of Computational Intelligence and Robotics, 4(1), 103-123.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevaplar, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Stratejik, operasyonel ve analitik misafir ilişkileri yönetimi kavramlarını anlama düzeyi sınav sorularına verdiği doğru cevap düzeyince ölçülmektedir.
Müşteri hizmetlerinde teknoloji ve sosyal medya kullanımını anlama düzeyi sınav sorularına verdiği doğru cevap düzeyince ölçülmektedir.
Misafir ilişkileri yönetimi planının temel unsurlarını ve müşteri geribildirimlerini analiz edebilmek için etkin yöntemleri anlama düzeyi sınav sorularına verdiği doğru cevap düzeyince ölçülmektedir.
Misafir ilişkileri yönetiminde misafiri anlama düzeyi sınav sorularına verdiği doğru cevap düzeyince ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az %70'ine katılmak zorunludur.
2. Herhangi bir türde intihal disiplin işlemine yol açacaktır.
3. Derse geç kalma veya erken ayrılma devamsızlık olarak adlandırılacaktır.
4. Ders sırasında cep telefonu veya herhangi bir elektronik cihazla mesajlaşmak kesinlikle yasaktır.
5. Öğretim görevlisinin izni olmadan ses, video veya fotoğraf kaydı yapmak yasaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkay.tas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, salı, çarşamba perşembe, cuma, 11.30-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45