DERS ADI

: DENEYİMSEL PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 4051 DENEYİMSEL PAZARLAMA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜZİDE ZEYNEP ÇANKAYA

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Deneyimsel Pazarlama dersi kapsamında öğrencilerin; değişen tüketiciye bağlı olarak gelişen yeni pazarlama alanlarından biri olan deneyimsel pazarlama alanında yapılan çalışmaları inceleyerek öğrendikleri iletişim ve reklam alanındaki kuramsal yaklaşımlara uygun olarak irdeleyebilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Deneyimsel pazarlama kavramını algılama ve turizm ile ilişki kurabilme
2   Deneyimsel pazarlama ve hedef kitle özelliklerini ve bu unsurların farklılıklarını reklam stratejilerine aktarabilme
3   Deneyimsel pazarlama stratejilerini kampanya dahilinde inceleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni ekonomi kavramı ve yeni ekonomi içerisinde değişen tüketici Yeni ekonomi kavramı, yeni ekonomi türleri, yeni ekonomide tüketici tanıtımı, tüketici türleri
2 Deneyim ekonomisi Deneyim kavramı, deneyim ekonomisinin kökenleri, deneyim ekonomisinin özellikleri, deneyim ekonomisinin bileşenleri
3 Deneyim ekonomisinde tüketim türleri Sosyal tüketim, hedonik tüketim, kültürel tüketim, eğitsel tüketim
4 Deneyim pazarlaması ve boyutları Deneyimsel pazarlama ile geleneksel pazarlama arasındaki farkların açıklanması, deneyimsel pazarlamanın temel boyutlarının irdelenmesi ve müşteri algısı
5 Müşteri deneyimlerinin yönetimi Müşteri yolculuğunu haritalama, deneyim piramidi
6 Deneyim stratejisi geliştirme ve tasarlama Deneyim tasarımında kreatif düşünme ve hikaye anlatımının önemi
7 Dijital dönüşüm ve deneyimsel pazarlama Sosyal medya ve diğer dijital araçlar ile müşteri deneyimi yönetimi
8 Deneyimsel pazarlama performans ölçümü ve müşteri geribildirimi Performans ölçüm metrikleri, geribildirim toplama ve değerleme yöntemleri
9 Deneyimsel markaya dönüşüm Marka imajı ve sadakati oluşturma
10 Turizmde deneyimsel pazarlama stratejileri Hizmet sektöründe deneyim tasarımı
11 Deneyimsel pazarlama ve etkinlik yönetimi Başarı faktörleri ve uygulama örnekleri
12 Sürdürülebilir deneyimsel pazarlama Sürdürülebilirlik kavramı, deneyimsel pazarlama ve sürdürülebilirlik ilişkisi, deneyimsel pazarlamada sürdürülebilirlik örnekleri
13 Deneyimsel pazarlama reklam kampanyalarının tasarımı Kampanya tasarım aşamaları, kullanılan araçlar ve yöntemler, Türkiye ve dünya genelindeki örneklerin analizi
14 Geleceğin trendleri ve yenilikçi uygulamalar Gelecekteki deneyimsel pazarlama trendleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Deneyimsel Pazarlama, Selma Kalyoncuoğlu, Ankara, 2018, ss.175
Deneyimsel Pazarlama, Kadir Deligöz, Ankara, 2018, ss.118

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Sunum
Tartışma
Soru-cevap
Örnek olay çözümlemeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1.Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır (%40).
2.Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeynep.egeli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma: 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35