DERS ADI

: PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 3054 PAZARLAMA İLETİŞİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY TAŞ GÜRSOY

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Pazarlama iletişimi unsurlarının iletişim odaklı bütünleşik bir bakış açısıyla ele alınarak müşteriler ve diğer paydaşlar ile başarılı ilişkiler geliştirilmesine yönelik olarak planlama, geliştirme ve yürütme süreçlerinin, bu süreçleri etkileyen faktörlerin ve çevresel koşulların anlaşılmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim türlerini ve iletişim engellerini ayırt edebilme, iletişim süreci modelinin unsurlarını yorumlayabilme
2   Pazarlama iletişimini tanımlayabilme ve rolünü ve alanlarını açıklayabilme
3   Pazarlama karması unsurlarını pazarlama iletişimi alanındaki gelişmeler ile ilgili olarak değerlendirebilme
4   Pazarlama iletişimi stratejilerini güncel gelişmelerle ilgili olarak değerlendirebilme
5   Pazarlama iletişimini farklı açılardan analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş: Ders Kataloğu, Üniversite Kütüphanesi, Üniversite fırsatları Öğrenme: DESEM ve BBC gibi diğer ücretsiz öğrenme platformları, Pazarlama İletişimine Giriş: Tartışma Pazarlama nedir, iletişim nedir
2 Sosyal ve iş hayatında iletişimin yeri ve önemi. İletişim Türleri: Kişilerarası-Kişilerarası-Örgütsel/Kurumsal Kitle İletişimi
3 İletişim Süreci Modeli İletişimin Önündeki Engeller
4 Pazarlama İletişimi: Temel pazarlama kavramlarının revizyonu; pazarlama karması unsurları, pazarlama iletişiminin rolü
5 Pazarlama iletişimi nasıl çalışır, AIDA modeli, Ağızdan ağza iletişim
6 Pazarlama iletişiminin alanları: reklamcılık, dijital marcom, doğrudan marcom, Halkla ilişkiler, Etkinlikler
7 Satış promosyonu, kişisel satış, Markalaşma, baskı ürünleri, Sponsorluklar (Örnek: Hilton Hakkında)
8 Pazarlama İletişimi Planlaması
9 Pazarlama İletişiminde Tüketici Rolleri
10 Pazarlama İletişimi ve Organizasyon Stratejisi
11 Turizm ve Otelcilik Sektöründe Reklam Stratejileri Medya ve Turizm Hayal Gücü; pazarlama mesajları
12 Turizm pazarlamasında Güzellik ve Aile görselleri ile iletişim Etkinlikler ve Sergiler
13 Pazarlama İletişiminin Geleceği 1
14 Pazarlama İletişiminin Geleceği 2 Konuların gözden geçirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Blakeman, R. (2023). Integrated marketing communication: creative strategy from idea to implementation. Rowman & Littlefield.
Nesterenko, V., Miskiewicz, R., & Abazov, R. (2023). Marketing communications in the era of digital transformation. Virtual Economics, 6(1), 57-70.
Rosário, A. T., & Dias, J. C. (2023). Marketing strategies on social media platforms. International Journal of E-Business Research (IJEBR), 19(1), 1-25.
Chandra, A. F., & Nadjib, M. (2023). Digital Marketing in the hospital: A scoping review. Journal of World Science, 2(1), 46-51.
McCabe, S. (2010). Marketing communications in tourism and hospitality. Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, grup ödevleri ve örnek olay çözümlemeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DNC Dönemiçi Çalışma
2 VZ Arasınav
3 YVN Yaıryıliçi Notu DNC * 0.20 + VZ * 0.80
4 FN Yarıyılsonu Notu
5 BNS BNS YVN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YVN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ve dersle ilgili diğer çalışmalar, dersin anlaşılmasının yanı sıra, dersin temel kavramları ve konuları arasındaki bağlantıların yorumlanmasını değerlendirmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkay.tas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba / 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55