DERS ADI

: TURİZM PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 2013 TURİZM PAZARLAMASI ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY TAŞ GÜRSOY

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel pazarlama kavramlarını açıklar
2   Pazarlamanın tarihsel gelişimini ve pazarlamadaki güncel konuları tartışır
3   Pazarlama sistemini etkileyen çevresel faktörleri ayırt eder
4   Pazarlama araştırma sistemini ve müşteri davranışını açıklar
5   Pazarlama karması unsurlarını ayırt eder ve kullanımlarını tartışır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş Kavramsal çerçeve İçerik, ölçme ve değerlendirme yöntemleri vb. Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme. Üniversite web sayfasına giriş (DESEM, Kütüphane vb.). Pazarlama, misafirperverlik ve seyahat endüstrisinin tanımı Fakülte web sayfasına giriş DEU ana sayfasından Ders Bilgi Paketine giriş
2 Kavramsal Çerçeve: Pazarlama perspektifi seyahat ve turizm pazarı- yurtiçi,uluslararası/ihtiyaç, istek,talep/ Beyin fırtınası:Toplum için pazarlamanın değeri/önemi nedir
3 Modern pazarlamanın kısa bir tarihsel özeti ve güncel konular 1.Üretim odaklı dönem 2.Satış odaklı dönem 3.Pazarlama odaklı dönem
4 Hizmet pazarlaması Mallar ve Hizmetler Bozulabilirlik sorununa çözüm
5 Seyahat ve turizm hizmetlerinin kendine özgü özellikleri 1. Mevsimsellik ve talep örüntüsünde diğer büyük değişimler. 2. Herhangi bir zaman noktasındaki sabit kapasiteye bağlı operasyonların yüksek sabit maliyetleri. 3. Turizm ürünlerinin birbirine bağımlılığı
6 Turizm pazarlama çevresi 1 Kuruluşları etkileyebilecek iç ve dış güçler performans/ 1. Dış çevre (yani makroçevre) 2. İç çevre (yani mikroçevre) 3- Bağlantılı bilgi ekonomisi Ağ ekonomisi Turizm iş birliğine bağlıdır
7 Turizm pazarlama çevresi 2
8 Pazarlama bilgi sistemi 1. Bilgi ihtiyaçlarının değerlendirilmesi: İyi bir MIS sistemi, sahip olmak istediğimiz bilgileri, gerçekten ihtiyaç duyulan ve elde edilmesi mümkün olan bilgilerle dengeler. 2. Bilgi geliştirme: Dört ana kaynak/tür. 1. Dahili Kayıtlar Bilgi 2. Pazarlama Zekası 3. Pazarlama Araştırması 4. Bilgi Analizi 3. Bilgiyi karar vericilere dağıtma
9 Turizm pazarı ve Tüketici Satın Alma Davranışı Satın alma davranışı modeli/ Kişisel Özellikler / Tüketici Davranışını Etkileyen Alıcı karar süreci
10 Turizm Pazarlaması Katrması: 7 P'si Ürün ve Fiyat Yeni ürün fiyatlandırma stratejileri Mevcut ürün fiyatlandırma stratejileri
11 Dağıtım karması Dağıtım kanalları
12 Tutundurma karması Reklamcılık, tanıtım, halkla ilişkiler, sponsorluk
13 İnsanlar ve Süreç Bir hizmet kültürü geliştirmek-İNSANLAR Hizmet sunumu süreci
14 Fiziksel kanıtlar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevaplar, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55