DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI SİYASET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UIR 2106 KARŞILAŞTIRMALI SİYASET ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce) (Sunny)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SEVGİ ÇİLİNGİR

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)(Sunny)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce) (Sunny)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı karşılaştırmalı siyaset alanındaki klasik ve güncel teorik tartışmaları tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teorik materyali anlayacak şekilde karşılaştırmalı siyasetin ana teorilerini belirlemek ve açıklamak.
2   Genel olarak siyaset biliminin, özel olarak uluslararası ilişkilerin konularını kavramak üzere karşılaştırmalı siyasetteki aktör ve kurumları ayırt etmek.
3   Uluslararası ilişkiler ve siyasetteki rollerini anlamak üzere temel karşılaştırmalı siyaset teorilerini değerlendirebilmek.
4   Karşılaştırmali siyaset terminolojisini kullanabilmek üzere uygun iletişim becerilerini edinebilmek.
5   Ingilizce konuşma, dinleme , okuma becerilerini geliştirmek.
6   Uluslararası ilişkiler ve siyaset biliminde analizin temeli olarak karşılaştırmali siyaset teorilerini birbiriyle ilişkilendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Karşılaştırmalı siyasette araştırma yöntemleri ve karşılaştırmalı siyasetin ana başlıkları I
3 Karşılaştırmalı siyasette araştırma yöntemleri ve karşılaştırmalı siyasetin ana başlıkları II
4 Devlet ve Toplum-I
5 Devlet ve Toplum-II
6 Yeni İnşacılık
7 Genel tekrar
8 Siyaset Kültürü
9 Demokrasi
10 Demokrasiye Geçiş
11 Demokrasiyi Sağlamlaştırma
12 Siyaset Ekonomisi ve Demokratikleşme
13 Demokrasiyi Sağlamlaştırmada Dış Etkenler
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Samuel Huntington, Third Wave: Democratization in the Late Twentieth Century, Oklahoma, Oklahoma University Press, 1991.
Larry Diamond et.al., Consolidating Third Wave Democracies: Themes and Perspectives, Baltimore: Johns Hopkins University, 1997.

Diger materyaller daha sonra duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders
2.Katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 DKT DERSE KATILIM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +DKT * 0.10 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +DKT * 0.10 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Genel karşılaştırmalı siyaset teorileri açıklanabilmeli ve siyaset bilimine ilişkin teorik kavrayışa sahip olunduğu sergilenebilmeli.
2. Karşılaştırmalı siyasette aktör ve analiz seviyelerini belirlenebilmeli.
3. Sınıf içi tartışmalarda karşılaştırmalı siyaset terminolojisi ve İngilizce dil becerilerini kullanılabilmeli.
4. Haberlerde ele alınan karşılaştırmalı siyaset konularıyla ilgili kavramlar açıklanabilmeli.
5. Derslerde işlenen temel teorilere koşut olarak güncel siyasi gelişmelere aşinalık gösterilebilinmeli.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Sınıf içi tartışmalara katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.kurtoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65